Xi'An - Reisverslag uit Beijing, China van Sascha Winkel - WaarBenJij.nu Xi'An - Reisverslag uit Beijing, China van Sascha Winkel - WaarBenJij.nu

Xi'An

Door: Sascha

Blijf op de hoogte en volg Sascha

08 November 2009 | China, Beijing

Hoi allemaal,

Het is weer tijd voor een update van mijn belevenissen afgelopen week in de bijzondere wereld die China heet! Vorige week zondag mocht ik met Monique, vrienden van haar en hun prive chauffeur (!) mee naar een historisch dorp net iets buiten Beijing. Toen ik 's ochtends vroeg de gordijnen opende, zag ik tot mijjn verbazing dat de Hutong bedekt was onder een dikke laag sneeuw. Daar stond ik dan in mijn zomerkleren! Mijn verbazing was niet geheel onterecht, want normaal gesproken sneeuwt het hier pas in december. De rest van de ochtend bleef het flink sneeuwen en het was alsof we door de Alpen reden. Prachtig! Helaas zijn we nooit bij het dorp aangekomen, want toen we er bijna waren, was de weg afgesloten in verband met glatheid. In plaats daarvan hebben we de Jietai tempel bezocht. Zelfs voor Chinese begrippen was het daar ontzettend rustig. Niet zo verwonderlijk, want er lag inmiddels zo'n 30 cm sneeuw. Het was zo gaaf om een tempel in de sneeuw te bezoeken!

De dagen na het weekend bleef het koud in Beijing, ca. -4 graden Celsius en een stevige wind. Ondanks dat ik al mijn kleren over elkaar had aangetrokken - ik leek net zo'n Michelin poppetje - had ik het koud. Echt vrolijk werd ik er niet van. Gelukkig is het inmiddels weer wat warmer en vandaag heb ik zelfs weer op teenslippers rondgelopen. De rest van de week heb ik gewerkt, de Lama tempel bezocht en een dag ziek geweest. Donderdagavond ben ik met de slaaptrein naar Xi'An vertrokken en vanavond vlieg ik weer terug naar Beijing. Ik heb me prima vermaakt in Xi'An! Lekker de toerist uitgehangen, inclusief een bezoek aan het Terracotta Army, veel bier, rode wijn, weinig slaap en een westers ontbijtje. Vooral dat laatste was erg fijn. Het eten is lekker in China, maar ik was de noedels, rijst en het witte brood even zat. Vanmiddag ga ik nog even relaxen in het Muslim Quarter. Het is niet voor niets zondag!

Ik heb vorige week bij de berichten Yangshuo, Beijing I en Beijing II wat foto's geupload. Komende week zal ik proberen wat nieuwe foto's te plaatsen!

Groetjes Sascha

  • 08 November 2009 - 10:13

    Emmy:

    Wauw, die foto's zijn echt prachtig! Daar wordt ik wel een beetje jaloers van, haha! Ben benieuwd naar de rest :). x Emmy

  • 08 November 2009 - 10:15

    Linda:

    Leuke foto's!! Haha, sta je daar in je 'winterjas' :D Mooi dat het nu weer wat lekkerder weer is ;) Dikke kus!

  • 08 November 2009 - 10:53

    Sandra:

    Toffe foto's Sas! Is het nog gelukt met je presentatie en wat vonden ze van je medaille? Ineens sneeuw lijkt mij ook wel erg raar ja. Gisteren mocht ik op het station van Amersfoort de eerste hagel van de winterperiode meemaken :( Maar ik zit nu lekker thuis bij m'n ouders achter de computer, terwijl ik buiten de mist de tuin deels zie verhullen. Echt lekker mystiek ;). Geniet van je zondag! x San

    PS: ik was vrijdagavond op stap in Utrecht (bij Hofman) en heb weer een top avond gehad (van leve liedjes uit de jaren '90).

  • 08 November 2009 - 14:05

    Maud:

    Eey sas!

    Jeetje wat maak je allemaal weer een hoop mee, super gave foto's!!
    Sorry dat ik nog niet eerder heb gereageerd! Geniet lekker van alles om je heen!! Al twijfel ik er niet aan, dat je dat al constant doet!

    Liefs,
    Maud

  • 08 November 2009 - 16:23

    Anika:

    Ik zag jou al helemaal in korte broek rondstruinen, maar het sneeuwt!! Supermooi zeg! Veel plezier en hou je fans hier op de hoogte!
    liefs

  • 08 November 2009 - 17:06

    Peet:

    hoi hoi, wow je hebt al zoveel gezien! Ik wil ook, maar heb een beetje kunnen meepikken van de gave foto's! Geniet ervan

    dikke kus
    Peet

  • 08 November 2009 - 21:39

    Ime:

    superleuk sas! hele gave foto's, laat ze maar doorkomen!
    x ime

  • 09 November 2009 - 10:51

    Patty:

    Hey Sascha,

    Super leuk verhaal weer. Die sneeuw zou ik inderdaad niet zo vroeg verwachten. De foto's zien er goed uit. Ik word bijna jaloers, maar ploeter nog vrolijk even door, mijn tijd komt ook nog wel:).

    Geniet er nog even van, want voor je het weet zit je weer in ons koude kikkerlandje.

    X Patty

  • 09 November 2009 - 13:15

    Anke:

    Ha Sascha, dat is bizar, om opeens midden in de sneeuw te staan! Hoe is Xi'an? Ik wilde een keer naar een tentoonstelling van het terracotta leger toen ik toevallig in Assen was, bleek het maandag te zijn en dan zijn alle musea in Nederland dicht... :-( Helaas dus nog nooit gezien. Ben benieuwd hoe je het vindt!

    Groetjes Anke

  • 12 November 2009 - 13:35

    Tante Naantje:

    Wat leuk om jouw verhaal te lezen. Je moeder wees me op deze site. Mooi werk doe je daar met die mensen. Groetjes en nog veel plezier.

  • 13 November 2009 - 14:05

    Joeke:

    wat een mooie video, echt heeeeel mooi! :)

  • 13 November 2009 - 14:06

    Joeke:

    die jongen met die zwarte jas is trouwens echt een ster in dansen !

  • 14 November 2009 - 13:06

    Irmin:

    Hoi Hoi,

    Mooi te horen dat China goed bevalt :-). Ook leuke foto's! Zie ook dat je 't nog steeds prima vol houdt om veel lol te hebben naast je werk :-).

    gr. Irmin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Beijing

Vrijwilligerswerk Beijing

Recente Reisverslagen:

20 December 2009

Zuidereiland

06 December 2009

Noordereiland

24 November 2009

Pingyao

15 November 2009

Beijing III

08 November 2009

Xi'An
Sascha

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 18182

Voorgaande reizen:

07 Juni 2013 - 23 Juli 2013

China 2013

07 Oktober 2009 - 24 December 2009

Vrijwilligerswerk Beijing

01 Februari 2006 - 29 Juni 2006

Stage Hilton Vienna

01 Juli 2002 - 29 Juni 2003

International Youth Exchange

Landen bezocht: