Noordereiland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Sascha Winkel - WaarBenJij.nu Noordereiland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Sascha Winkel - WaarBenJij.nu

Noordereiland

Door: Sascha

Blijf op de hoogte en volg Sascha

06 December 2009 | Nieuw Zeeland, Wellington

Met een overdosis paracetamol in mijn lijf ben ik vorige week de grens tussen Shenzhen en Hong Kong overgestoken. Het zweet brak me aan alle kanten uit toen ze mijn temperatuur opnamen, want ik voelde me alles behalve lekker. Ik mocht gelukkig doorlopen. New Zealand, here I come! Na elf uur vliegen kwam ik 's ochtends om 7.30 uur aan in Auckland. Vivian kwam me ophalen en heeft me flink in de waten gelegd. Na een paar dagen voelde ik me een stuk beter en kon ik verder reizen naar Taupo, Napier en Wairoa.

Het was ontzettend leuk om vrienden en gastfamilies "van toen" weer te zien en bij te kletsen. Vooral het weerzien met Denise en Neil (4e gastfamilie) was heel bijzonder. Zij zien mij echt als familie en mijn foto hangt tussen die van hun eigen kinderen. Ik was vergeten hoe afgelegen Wairoa ligt. Ongelooflijk dat ik het daar een jaar heb volgehouden. Er valt werkelijk niets te beleven. Samen met Denise heb ik mijn 3e gastgezin in Mahia bezocht en met Sandy (1e gastgezin) ben ik naar Lake Waikaremoana gereden. Helaas blijft het slechte weer mij achtervolgen, voor de tijd van het jaar is het erg koud en regent het veel. Ik heb niet eens in de Wairoa River gezwommen!

Het is goed om terug te zijn in NZ. Voor mijn gevoel kan ik het NZ hoofdstuk nu een beetje afsluiten en dat geeft rust. Ik geniet van de prachtige natuur en alle bijzondere ontmoetingen. Ik zou hier best kunnen wonen. Het enige nadeel van NZ is dat het met 4 miljoen inwones en 5 uur vliegen van Australie zo geisoleerd is.
Het reizen is heel anders in vergelijking met China. De meeste plaatsen ken ik en alles is enorm georganiseerd. Ik zou het bijna saai noemen. Momenteel ben ik in Wellingon en morgen ga ik met de ferry naar het Zuidereiland. Het laatste deel van mijn reis is begonnen!

Liefs,
Sascha

  • 06 December 2009 - 08:20

    Ime:

    lieve sascha

    Sint had gister een kadootje voor jou,
    En was bereid om ver te gaan door de kou,
    Maar sascha kind wat zit je ver weg,
    Mijn paard heeft vliegangst, hoor je wat ik zeg?!

    Jouw kado ligt voor je klaar,
    Voor je t weet is het over daar,
    Hier in NL is't koud en grijs,
    Geniet nog even van je fantastische reis!

    x

  • 06 December 2009 - 10:44

    Nicole:

    Eerste reactie op bovenstaande: Ga er ALSJEBLIEFT niet wonen!!! Wij kunnen jou niet zolang missen!!

    XXXXXXXXXXXX

  • 06 December 2009 - 11:09

    Peet:

    Fijn dat het beter met je gaat en dat je de grens over mocht. Geniet van het laatste deel van je reis, en dan alvast maar wel tot volgend jaar he! Kus Peet

  • 06 December 2009 - 11:53

    Mascha:

    Van mij mag je er gaan wonen hoor, kan ik gezellig langskomen als ik in australie zit :P Hoewel, 5 uur vliegen, dan is de afstand nijmegen-utrecht toch net iets kleiner...
    Heel veel plezier op het zuidereiland!
    xxx mas

  • 06 December 2009 - 12:31

    Joeke:

    helemaal eens met nicole, haha. dus vuilniszak aan en verstoppen voor alle leuke mannen! geniet er van!!! en bijn jarig!!!!!!!! ga je iets speciaals doen? KUS

  • 06 December 2009 - 12:37

    Willeke:

    Haha, ik moet vooral heel hard lachen om de COMPLEET andere lay-out van je site!
    Ontroerend zeg hoe die gastfamilies jou in hun hart hebben gesloten en vast superfijn om ze even te knuffelen weer!
    Geniet van je pelgrimstocht op het zuidereiland ;) had je daar nou ook nog vrienden? Ben benieuwd naar je avonturen!
    Wij hebben gisteren onze eerste cocktail gescoord; finally!
    Extreem relaxed hier.
    FIJNE VERJAARDAG MORGEN!
    Liefs Wil

  • 06 December 2009 - 13:56

    Emmy:

    Hai Sas,
    Wat gaat het toch allemaal snel voorbij! Goed om te horen dat je veilig in NZ aan bent gekomen, ondanks dat je een beetje ziekjes was. Alvast een hele fijne verjaardag gewenst, en tot snel weer! X

  • 06 December 2009 - 19:50

    Jap:

    Hi Sascha,

    Alvast een hele fijne verjaardag morgen!! Congratzz:-) en geniet ervan!

  • 06 December 2009 - 20:50

    Ingrid:

    Ha Kind, fijn hoor, weer zo'n gezellig verslag. Neill kan jou dan wel als z'n dochter zien, maar je bent en blijft mijn kind. Morgen je verjaardag!! Ik hoop je te spreken!! Liefs xxx

  • 07 December 2009 - 09:50

    Anke:

    Booooring, de Westerse wereld is zo goed georganiseerd! Haha, bizar he, heb je het goed, is het weer niet goed! Maar zo voel ik het steeds ook wel een beetje. Gelukkig kun je alle mensen van jaren geleden weer zien, dat klinkt leuk. Veel plezier en gefeliciteerd met je verjaardag!

    Liefs Anke

  • 07 December 2009 - 10:04

    Anika:

    Hee Sas,

    fijn dat je weer beter bent en Nieuw-Zeeland weer een beetje als thuis voelt. Bizar contrast met China lijkt me! Geniet ervan!

    liefs

  • 07 December 2009 - 11:14

    Anika:

    Was het bijna vergeten...!
    GEFELICITEERD/CONGRATULATIONS/GRATULIERE/BON ANNIVERSAIRE!!
    Ga je nog een feestje vieren?
    X Anika

  • 07 December 2009 - 18:02

    Dimphie En Willy:

    lieve sascha.
    van harte gefeliciteerd
    met je verjaardag en geniet nog maar lekker van je laatste paar weken daar lieve groetjes

  • 07 December 2009 - 18:36

    Mandy:

    :) !!!!GEFELICITEERD!!!! :)

  • 07 December 2009 - 20:23

    Familie Dykstra:

    Hee sas,
    Het is weer geweldig!

    Zoenen Marjan, Maurice, Lev, Ruben, Noah

  • 07 December 2009 - 20:31

    Sandra:

    Heej Sas,
    Van harte gefeliciteerd!! Veel plezier op het Zuidereiland en geniet van het laatste deel van je reis! Liefs San

  • 08 December 2009 - 18:53

    Annelies Plevier:

    Hoi Sascha, Nog gefeliciteerd met je verjaardag. En geniet van je resterende weken op het Zuidereiland.

    Groetjes, Annelies.

  • 09 December 2009 - 16:33

    Lot:

    Sas!

    ow wat erg! ben ik gewoon jouw verjaardag vergeten! aaah shame shame on me! bij deze dan nog: HAPPY BIRTHDAY! lieve sas, ik hoop dat je een superdag hebt gehad en dat je het in nederland nog een keer gaat vieren :p
    hoe is het verder?? vast super om weer daar te zijn he?! lijkt me heel fijn al die mensen na zo lang weer te zien. en je bent in Wellington! dat is echt mijn tweede favoriete historische figuur! (na van Speijk ) niet dat dat heel boeiend is voor jou, of alle andere mensen die dit lezen, maar ik moet toch iets typen om dit schermpje vol te krijgen haha!
    nou sas heeeeel veel plezier nog! en tot snel!

    kus!

  • 10 December 2009 - 21:30

    Joyce:

    Hey Sassie!
    Ik zat net nog eens dat filmpje van K3 moves te kijken. Dat is echt zo lachwekkend. Vooral dat vrouwtje dat er opeens gewoon vandoor loopt. :D Gezelligheid kent geen grenzen..
    x Joyce

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Vrijwilligerswerk Beijing

Recente Reisverslagen:

20 December 2009

Zuidereiland

06 December 2009

Noordereiland

24 November 2009

Pingyao

15 November 2009

Beijing III

08 November 2009

Xi'An
Sascha

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 18165

Voorgaande reizen:

07 Juni 2013 - 23 Juli 2013

China 2013

07 Oktober 2009 - 24 December 2009

Vrijwilligerswerk Beijing

01 Februari 2006 - 29 Juni 2006

Stage Hilton Vienna

01 Juli 2002 - 29 Juni 2003

International Youth Exchange

Landen bezocht: