Yangshuo - Reisverslag uit Beijing, China van Sascha Winkel - WaarBenJij.nu Yangshuo - Reisverslag uit Beijing, China van Sascha Winkel - WaarBenJij.nu

Yangshuo

Door: Sascha

Blijf op de hoogte en volg Sascha

18 Oktober 2009 | China, Beijing

Hoi allemaal,

Vorige week heb ik vanuit Shenzhen de slaaptrein naar Guillin genomen. De reis duurde in totaal 12 uur en ik had een hard sleeper ticket voor het bovenste bed geboekt. Ik zat in de coupe bij twee Chinese mannen, ik noem ze voor het gemak even de conducteur en de kleine man. De conducteur was heel nieuwsgierig en met handen en voeten begon hij een gesprek. En hij maar Chinees praten, en ik mijn schouders maar ophalen. Ik begreep er helemaal niets van! Zodra ze mijn naam wisten was het hek van de dam. Zaza hier en zaza daar. Met behulp van het wat & hoe boekje vertel ik ze dat ik op reis ben, uit Nederland kom en 22 ben - 24 stond namelijk niet in het boekje! Het is heel erg grappig en de twee mannen hebben de grootste lol. Daar zit je dan, naast de conducteur op het onderste bed van de coupe met het Mandarin Lonely Planet boekje als enige communicatiemiddel! De kleine man biedt me zijn tweede instant noodle emmertje aan. Erg lief, maar nee bedankt. Ik slaap op het bovenste bed en kan mijn hoofd net optillen. Het is allemaal vrij krap, maar gelukkig schoon. Rond een uur of zeven komen we aan in Guillin en daar wordt ik gelijk bestormd door een horde taxichauffeurs "Yangshuo, Yangshuo?". Ik sluit me aan bij twee Britse reizigers en samen reizen we naar Yangshuo. Daar aangekomen stap ik na enig afdingen in een taxibusje en doe een schietgebedje dat ik ook echt bij de Giggling Tree aan zou komen. En jawel hoor, na een paar stukjes onverharde weg kwam ik bij het hostel aan.

Ik heb enorm genoten van mijn verblijf in de Giggling Tree. Het hostel wordt gerund door een Nederlands echtpaar en ligt net iets buiten het dorp. Het is omgeven door prachtig karstgebergte, thee- en rijstplantages. Samen met mijn kamergenoten Charlene (AU) en Philipp (AT) verken ik de omgeving per fiets of te voet. 's Avonds genieten we van een Chinees biertje op het terras en hebben bijzondere gesprekken met andere reizigers.Verder heb ik een kookworkshop gevolgd, grotten bezocht, Moon Hill beklommen en ik ben naar de beroemde Yangshuo Light Show geweest. Het hoogtepunt van mijn verblijf in Yangshuo was een fietstocht van ca. 40 kilometer naar Xing Ping. Iedereen in het hostel verklaarde ons voor gek dat we gingen fietsen, maar we waren vastberaden. Het gebied vlakbij rondom Yangshuo is vrij toeristisch, maar wij zijn tijdens onze tocht niet een toerist tegengekomen. Ik waande me even in Peking Express. We worden continue gepasseerd door voertuigen die bijna uit elkaar vielen, aan de kant van de weg staan waterbuffels en in de dorpjes rennen kinderen ons achterna "hello, hello". Charlene zag het niet zitten om ook terug te fietsen, dus zijn we van Xing Ping met een bus terug naar de bewoonde wereld gegaan, de fietsen konden gewoon in de achterbak. Een leuke afsluiter van een fantastisch verblijf in Yangshuo!

Gisteren ben ik in Beijing door Monique van China Inside op het vliegveld opgehaald. Ik verblijf in een eenvoudig hotel in de buurt van de Lama en Confucius tempel. Vanochtend heeft Monique me een kleine rondleiding gegeven door de Hutongs (Chinese wijken) en morgen starten mijn eerste lessen Chinees. Geen overbodige luxe in een land waar heel weinig mensen Engels spreken. Ik houd jullie op de hoogte van mijn belevenissen! Foto's laten nog even op zich wachten, want het uploaden duurt me te lang.

Liefs,
Sascha

  • 18 Oktober 2009 - 08:45

    Anke:

    Mooi he, al die avonturen. Ik ben benieuwd hoe je vordert met het Chinees! Dat fietsen klinkt goed. Fietsen is altijd een mooie manier om een land te bekijken. Veel succes!

  • 18 Oktober 2009 - 09:06

    Lot:

    ow sascha wat gaaf wat een avonturen! zo geweldig die mensen die je ontmoet als je in een ander land bent en dan niet van tourbus naar tourbus hopt maar gewoon lekker je eigen boontjes dopt! is echt geweldig wat je allemaal meemaakt. ben benieuwd naar de fotos want volgens mij is het daar supermooi!

    liefs!

  • 18 Oktober 2009 - 09:14

    Sandra:

    Hahaha wat een actie, typisch Hollands gewoon lekker gaan fietsen. Wel cool dat het zo goed beviel. Succes met je Chinese lessen!
    x San

  • 18 Oktober 2009 - 09:17

    Titia:

    Hey Sascha,

    Wat leuk om zo je avonturen te lezen! Succes met Chinees leren, ben erg benieuwd als je terug in Nederland bent hoe dat aanhoort......hihi Spannend allemaal. Ik blijf je volgen en heel veel plezier! Geniet ervan.
    Liefs Titia

  • 18 Oktober 2009 - 22:38

    Joeke:

    hey sas, het klinkt allemaal echt zo gaaf, als een sprookje. ik zie je al fietsen in dat langschap! dikke kussen!!

  • 19 Oktober 2009 - 09:43

    Emmy:

    Zo te lezen heb je het goed naar je zin daar! Echt super dat je al zoveel leuke dingen hebt kunnen doen, geniet ervan!! x Emmy

  • 20 Oktober 2009 - 18:30

    Peet:

    Wereldreiziger! Super ervaring weer lijkt mij. Heerlijk om te lezen en kijk weer uit naar je volgende nieuws. Succes met je lessen!
    groetjes Peet en Bart

  • 21 Oktober 2009 - 09:18

    Lisette:

    Hoi,

    Het is zo'n mooi gebied en ik hoop voor je dat je een moutainbike had en geen 'chinese fiets'die van ellende bijna uit elkaar valt.. Veel plezier, ook in Beijing..! x lisette

  • 22 Oktober 2009 - 13:23

    Mandy Van Tilborg:

    He Sas,

    Goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt met de Chinezen. Ik kom net terug uit Boedapest. Heerlijk!!! De Boedapesters zijn trouwens ook niet allemaal even goed in Engels haha...
    Succes met alles meid!

    x Mandy

  • 22 Oktober 2009 - 15:54

    Esther:

    Hey sas,
    Wat fijn voor je dat je het zo naar je zin hebt en je zo goed vermaakt. Heb genoten van het lezen van je verhalen!! Zet er maar snel fotos op want ik ben erg benieuwd! heel veel succes met je lessen!!

    Dikke kus

  • 24 Oktober 2009 - 11:47

    Didi:

    Wauw, wat een verhalen! Ik krijg er zelf helemaal zin van om ook te gaan reizen, haha. Ik ben benieuwd naar de verhalen over het lesgeven.

    Liefs!

    Oja, alvast groetjes van mijn ouders, haha, ze weten niet precies hoe dit werkt daarom doe ik het even!

  • 25 Oktober 2009 - 18:57

    (tante) Karin:

    ,
    .
    Oftewel: Hallo,
    Leef en geniet.

    Groetjes, Karin, Karel, Martijn, Jeroen en Dennis

  • 25 Oktober 2009 - 18:59

    Karin:

    ,

    daar stond dus een stukje in chineese tekens, maar dat p(l)akt hij dus niet.
    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Beijing

Vrijwilligerswerk Beijing

Recente Reisverslagen:

20 December 2009

Zuidereiland

06 December 2009

Noordereiland

24 November 2009

Pingyao

15 November 2009

Beijing III

08 November 2009

Xi'An
Sascha

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 18185

Voorgaande reizen:

07 Juni 2013 - 23 Juli 2013

China 2013

07 Oktober 2009 - 24 December 2009

Vrijwilligerswerk Beijing

01 Februari 2006 - 29 Juni 2006

Stage Hilton Vienna

01 Juli 2002 - 29 Juni 2003

International Youth Exchange

Landen bezocht: