Hong Kong - Reisverslag uit Beijing, China van Sascha Winkel - WaarBenJij.nu Hong Kong - Reisverslag uit Beijing, China van Sascha Winkel - WaarBenJij.nu

Hong Kong

Door: Sascha

Blijf op de hoogte en volg Sascha

10 Oktober 2009 | China, Beijing

Ik voel me in deze stad een kabouter. Een kleine kabouter die met grote ogen verbaast de wereld bewondert. De geuren, de kleuren, het klimaat, de hoeveelheid mensen; Hong Kong heeft me overweldigd. De stad bruist en lijkt nooit stil te staan. Van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat zijn de straten gevuld met Chinezen, heel veel Chinezen. Van slapende oudjes, spelende kinderen tot bellende zakenlui en shoppende tieners. Want shoppen kan je hier als de beste! Hong Kong is een shopping walhalla, met haar enorme winkelcentra, outlet centra en natuurlijk de markten in Kowloon waar je voor een paar dollar nieuwe All Stars kunt kopen.

Verbaasd ben ik over mezelf. Ik voel me op mijn gemak in deze enorme stad. Ik voel me totaal niet ongemakkelijk of heel anders. Totdat ik mezelf in de weerspiegeling van de metroruiten tussen al die Chinezen zie staan. Op die momenten schiet soms de gedachte "wat doe ik mezelf aan?" door mijn hoofd. Waarna ik mezelf streng toespreek, want dit is toch wat ik wilde, in mijn eentje naar de andere kant van de wereld reizen?! De misselijkheid en moeheid van de eerste dagen horen daar blijkbaar ook bij.

Verbaasd ben ik als mijn nieuwe fototoestel me op dag 1 in de steek laat. De rest van mijn verblijf in Hong Kong staat voor een groot deel in het teken van het fototoestel en ik heb helaas geen foto's kunnen maken. Tijdens mijn zoektocht naar een reparateur waarbij ik de halve stad doorkruis, kom ik op de meest bizarre plaatsen en eindig bij het hoofdkantoor van Panasonic. En ik had nog zo gezegd tegen die vriendelijke Chinees "No head office!". Het communiceren met de Chinezen gaat verder vrij redelijk, al komt er vrij veel handen- en voetenwerk aan te pas. Ik word echt ontzettend goed in Hints!

Verbaasd ben ik over de extremen in deze metropool. De ene dag sta ik op de Avenue of Stars naar een enorme lichtshow te kijken, de volgende dag sta ik in mijn eentje in een prachtige tempel in een prachtig aangelegde tuin. Hong Kong bestaat uit verschillende eilanden, van de enorme wolkenkrabbers van Hong Kong Island en Kowloon tot de tropische bossen op het eiland Lantau. Het bezoek aan Lantau en de Giant Buddha in Ngong Ping heeft veel indruk op me gemaakt. Na drie dagen in de stad heb ik gisteren genoten van de natuur en het prachtige uitzicht over de groene heuvels.

Morgenochtend vertrek in naar Shenzhen om 's avonds met de nachttrein naar Guillin te reizen. Ik heb er zin in! en ik weet zeker dat mijn gevoel van verbazing alleen maar sterker gaat worden. Ik denk dat ik me - ondanks dat ik met mijn 172 cm een kop boven de gemiddelde Chinees uitsteek - een kabouter zal blijven voelen!

Liefs,
Sascha

PS De twee foto's van de Chi Linn Nunnery en de Giant Buddha heb ik van Internet geplukt.

  • 11 Oktober 2009 - 07:09

    Liesbeth:

    Ha Sas, Wow, echt mooi om te lezen dat je daar aan de andere kant van de wereld zo op je gemak voelt. Dan heb je toch een goed keuze gemaakt om je hart te volgen. Geniet ervan, meid!!
    Liefs

  • 11 Oktober 2009 - 07:37

    Peet:

    He Sas, dat het soms zo'n contrast kan zijn dat kan ik me wel voorstellen ja. Balen van je fototoestel, maar is tie inmiddels gemaakt? of zijn bovenstaande foto's weer van je eigen toestel? Ziet er in ieder geval super uit!
    Veel succes met je doorreis en kijk weer uit naar je verhalen! (K) Peet

  • 11 Oktober 2009 - 07:47

    Lot:

    hey sas!

    leuk om van je te horen! ik hoop dat je een supertijd gaat hebben!!

    xx

  • 11 Oktober 2009 - 08:48

    Esther:

    Hey Sas,
    Heerlijk om je extreme verhalen te horen over deze wereldstad!!
    Succes met je treinreis en geniet ervan! Ik hou je verhalen in ieder geval goed bij elke keer!!

    Dikke kus Es

  • 11 Oktober 2009 - 08:48

    Linda :

    Hee Sas!
    Hahaha, ik kan me jou daar echt al voorstellen :D Wat een grap! En jij maar denken dat je goed voorbereid op reis ging ;) Leuk om je eerste avonturen en belevenissen al te horen. Zal voor je duimen wanneer je naar dat 'afgelegen oord' gaat reizen. Maar gezien je vorderingen in hints geeft dat ongetwijfeld geen problemen meer, hihi. Have fun!
    Dikke kus!
    PS: Hoeveel Chinezen hebben er al een foto van JOU gemaakt??

  • 11 Oktober 2009 - 10:10

    Sandra:

    He Sas, wat fijn te horen dat het bevalt en je je zo thuis voelt. (Ondanks de beroerdvoelende eerste dagen). Hopelijk kun je snel weer foto's nemen, want ik ben wel erg benieuwd! Goede treinreis. x San

  • 11 Oktober 2009 - 11:26

    Anika:

    Ha Sas,
    geweldig dat je het zo naar je zin hebt! Tuurlijk is het soms vreemd in je eentje, maar ik weet zeker dat het je lukt om er het beste uit te halen en een onvergetelijke tijd te beleven!
    kus uit Grun ;)

  • 11 Oktober 2009 - 16:06

    Koert:

    Hoi kaboutertje, leuk om te horen dat je het zo naar je zin hebt in die groote stad geniet er van gr koert

  • 11 Oktober 2009 - 18:58

    Willeke:

    Een nieuwsgierige vrouw is in staat de regenboog ondersteboven te draaien om te zien wat eronder zit :)

    (chinese wijsheid)

  • 11 Oktober 2009 - 19:45

    Mas:

    Nederland is saai, grijs, regenachtig, need i say more...? Volgens mij heb jij het beter! Geniet ervan!
    xxx

  • 11 Oktober 2009 - 20:11

    Joeke:

    je kan het :)

  • 12 Oktober 2009 - 10:25

    Emmy:

    Hey meis!

    Ik vind dit echt zo stoer van je! Geniet er ontzettend van, en ik kijk er naar uit om meer te horen over je avonturen :)! xx

  • 13 Oktober 2009 - 21:10

    Marloes:

    Hey Sas,

    Gaaf je eerste reisverslag! Echt stoer van je hoor! Kijk al uit naar je volgende verhalen en hopelijk ook foto's?! Goede reis verder en blijf genieten!

    Liefs

  • 15 Oktober 2009 - 07:31

    Anke:

    Ha Sascha, gevonden hoor! Ik meld me meteen aan als lid ;-). Prachtige foto van die tempel tussen die heuvels/bergen/bossen. En fijn om te horen dat je je op je gemak voelt. Kom je ook veel andere backpackers tegen of dat (nog) niet?

    Anke

  • 15 Oktober 2009 - 16:02

    Joyce:

    Hey Sassie,

    Ik ga je verhalen volgen! Have fun en veel succes als analfabeet daar he. xx Joyce

  • 21 Oktober 2009 - 08:27

    Jap:

    Hi Sascha,

    Wat een beleving! En dan zit ik hier maar achter mijn bureautje.. Geniet ervan en veel plezier.
    p.s. Mooie schrijfstijl!! die heb je toch niet van internet afgeplukt:-)

    Greetzz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Beijing

Vrijwilligerswerk Beijing

Recente Reisverslagen:

20 December 2009

Zuidereiland

06 December 2009

Noordereiland

24 November 2009

Pingyao

15 November 2009

Beijing III

08 November 2009

Xi'An
Sascha

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 95
Totaal aantal bezoekers 18156

Voorgaande reizen:

07 Juni 2013 - 23 Juli 2013

China 2013

07 Oktober 2009 - 24 December 2009

Vrijwilligerswerk Beijing

01 Februari 2006 - 29 Juni 2006

Stage Hilton Vienna

01 Juli 2002 - 29 Juni 2003

International Youth Exchange

Landen bezocht: