Housekeeping! - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Sascha Winkel - WaarBenJij.nu Housekeeping! - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Sascha Winkel - WaarBenJij.nu

Housekeeping!

Door: Sascha

Blijf op de hoogte en volg Sascha

18 Februari 2006 | Oostenrijk, Wenen

Servus!

Afgelopen maandag is mijn stage officieel van start gegaan. Nadat ik mijn front office uniform gekregen had, heb ik de hele dag meegekeken aan de receptie. Daarna heb ik een training upselling gehad. Dat was echt superleuk en daar heb ik ook wat meer mensen leren kennen.
Dinsdag ben ik begonnen bij de housekeeping en heb ik 4 dagen rondgelopen in zo´n lichtblauw gewaad. Serieus, dat ding mag de naam ´jurk´ echt niet dragen - check Maid in Manhattan. Kamers schoonmaken is echt verschrikkelijk! Het is zwaar, saai, de druk vanuit de chefs is hoog, 8 uur werk met half uurtje pauze en je wordt echt zo minderwaardig bekeken door zowel de gasten als personeel. Ofwel, ik heb echt respect gekregen voor de medewerkers van de housekeeping! De mevrouw met wie ik samenwerkte is voor de oorlog gevlucht uit Servie en werkt inmiddels al 10 (!) jaar als kamermeisje. Ze vertelde dat ze heel graag terug wil maar dat ze in Servie maar 300 euro per maand zou verdienen. Tijdens zo een dag HK was het hoogtepunt echt de middagmaaltijd ondanks dat alle dames dan in hun eigen taal praten. Een carriere als kamermeisje zit er trouwens niet in want het lukt me nog steeds niet om snel een bed op te maken, toch jammer,haha!
Ik ben de komende vier dagen vrij en weet nog niet wat ik ga doen want de andere stagiares moeten werken. Iemand zin om maandag en dinsdag naar Wenen te komen?
Vanaf woensdag sta ik een week in de linnenkamer, niet echt boeiend. Zodra ik weet wie mijn begeleider is ga ik wel vragen of ik met de supervisors mee mag want ik ben hier niet om alleen kamers schoon te maken en uniformen te strijken! Gisteren avond zijn we (Marleen, Eline, Thijs en ik) uit eten gegaan. Dat was echt heel gezellig en lekker!
Op foto´s kunnen jullie trouwens heel lang wachten want ik heb geen digitale camera.

Groetjes -x-

Sascha

  • 18 Februari 2006 - 12:07

    Kat:

    Hey Sas,
    Hahahaha, op zich best goed om alle kanten van het vak te leren; respect en waardering voor de medewerkers is het beste wat een goede manager in zich kan hebben! Dus die competentie kun je nu al wel afstrepen.
    Veel succes en geniet van je welverdiende vrije dagen.
    Liefs Kat

  • 18 Februari 2006 - 12:55

    Lies:

    Ha Sas,

    Zo zo hard aan het werk zo te horen. Zo leer je het hotel wel op en top kennen (hihi). Zo'n mooi blauw gewaad kan je volgend jaar trouwens goed gebruiken voor de vastenavend ;-) Agge mar leut et! Liefs Lies

  • 18 Februari 2006 - 13:04

    Lot:

    hee sas!
    superleuk om te lezen hoe het je allemaal vergaat, is het toch nog een beetje alsof je nog hier bent! En onthoud, jennifer lopez had in maid in manhattan toch nog een lekkere kerel aan de haak geslagen :) ben benieuwd naar je verhalen over de andere aspecten van je stage!
    liefs lot

  • 18 Februari 2006 - 16:20

    Bram:

    Lieve Sascha,ik zal nooit meer boos op jou zijn. Doe goed je best. Verder weet ik geen dingen meer.

  • 18 Februari 2006 - 18:24

    Joost:

    Lekker saai als ik het zo hoor. ik heb echt medelijden met je . groetjes joost -x-

  • 18 Februari 2006 - 18:31

    Eveline:

    Heey Sascha!
    Ik had dat ook in het begin, zwaar respect voor de housekeeping. Zo hard werken voor zo weinig geld. Ik weet dat je er in het Hilton hard achteraan moet zitten om meer te mogen, dus dat moet je echt doen hoor! Ben je al naar de 1516 geweest? En de Roter Engel? Waren mijn favorieten!! En de H&M in de Katnerstrasse? Ik zou heel graag maandag en dinsdag komen hoor!! Maar ja ik moet ook stage lopen. Je moet trouwens ook een keer naar Melk en Baden gaan. En Budapest ook leuk! Als je iets wilt weten, mail maar! Geniet van je vrije dagen. Liefs,
    Eveline

  • 19 Februari 2006 - 14:09

    Mas:

    Lijkt me best leuk hoor om maandag en dinsdag even in Wenen langs te komen anders zit ik die dagen toch maar werkloos thuis... maar ja, ik kan me niet eens een treinkaartje naar het vliegveld verooorloven :( Als ik van de week weer Centerparcshuisjes aan het schoonmaken ben zal ik aan je denken in het Hilton. Verschil moet er zijn he! Hoop dat je je een beetje vermaakt tijdens je vrije dagen en alvast suc6 in de linnenkamer...
    X Mas

  • 19 Februari 2006 - 15:23

    Marloes:

    Hey Sas, housekeeping is inderdaad niet de leukste afdeling, is hard werken. Ik ken de film Maid in Manhattan, dus ik weet ook het einde. Zij hield er in ieder geval een leuke vent aan over, dus wiet weet wat jou nog allemaal te wachten staat!!! Hoop voor je dat je niet een hele week linnenkamer hoeft te doen, ik had er na 2 uur al genoeg van. Nou meis, ga lekker genietn van je vrije dagen. Jammer dat we geen fot´s kunnen zien, ben echt benieuwd hoe het er uit ziet. Moet ik denk ik toch maar snel eens langs komen.
    Liefs Marloes

  • 19 Februari 2006 - 16:24

    Peetje:

    hey meis, ik mail je van de week! Succes alvast voor komende week. groetjes Petra

  • 20 Februari 2006 - 15:28

    Titia:

    Hey Sascha!
    Zo je krijg echt alle kanten van het hotel dus te zien. Zolang je het maar naar de zin hebt. En heb afgelopen weekend Kelly gesproken die ook (voor de tweede keer) het instructeursopleiding bij de YMCA gaat volgen. Dus je hebt al een leuk maatje. Afgelopen weekend met zeilinstructeurs in Nijmegen op stap geweest.

    Sas, heel veel succes en zal je verhalen goed bijhouden en ..... hopelijk nog live kijken in Wenen!!
    LIefs Titia

  • 22 Februari 2006 - 03:06

    Sylvia:

    Selamat pagi (maleis voor goedemorgen)!!!
    Het gaat toch ook overal hetzelfde, of je nou in Maleisië of in Wenen zit. Gelukkig ben ik over een paar dagen klaar met schoonmaken en dan mag ik meelopen met de supervisors. Moet je ook echt proberen is veel leuker. Veel suc6 nog!!
    Liefs uit een warm KL

  • 27 Februari 2006 - 08:18

    Annick:

    Hoi Sascha!
    Hopelijk is het je gelukt om met de supervisors mee te lopen! Hopelijk heb je je toch goed vermaakt op je verdiende vrije dagen! Nog een hele fijne tijd en leuk dat je ons zo goed op de hoogte houdt. Liefs Annick

  • 01 Maart 2006 - 23:01

    Mathil:

    hey sas!
    nu heb ik het eindelijk gevonden (de site). Het klinkt nog niet heel enthousiast, maar misschien komt dat nog?? ik hoop dat je een beetje kan genieten van de stad.. is zo super!
    veel succes en heel veel liefs!

  • 02 Maart 2006 - 14:07

    Je Moeder:

    Sorry, kan je even niet mailen, outlook doet raar.Wanneer wordt je site weer bijgewerkt, dit is zulk oud nieuws. Wij zijn erg benieuwd. Vandaag met Joost gewinkeld, hij heeft prachtige wielrenschoenen met bijpassende pendalen gekocht. Hij is helemaal blij.
    hou je goed. liefs en een dikke zoen. mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Wenen

Sascha

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 18159

Voorgaande reizen:

07 Juni 2013 - 23 Juli 2013

China 2013

07 Oktober 2009 - 24 December 2009

Vrijwilligerswerk Beijing

01 Februari 2006 - 29 Juni 2006

Stage Hilton Vienna

01 Juli 2002 - 29 Juni 2003

International Youth Exchange

Landen bezocht: