Ein Sprung in kaltes Wasser! - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Sascha Winkel - WaarBenJij.nu Ein Sprung in kaltes Wasser! - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Sascha Winkel - WaarBenJij.nu

Ein Sprung in kaltes Wasser!

Door: Sascha

Blijf op de hoogte en volg Sascha

08 Mei 2006 | Oostenrijk, Wenen

Twee dagen vrij, heerlijk! Tijd om alles wat de afgelopen weken gebeurd is even op een rijtje te zetten. Zowel op mijn stage als daarbuiten is het een drukke, maar leuke tijd geweest.

Na zeven vrije dagen ging ik weer de nacht in en tot mijn grote verbazing was ik twee dagen als zelfstandig medewerker ingedeeld. Help! Wie heeft het in zijn hoofd gehaald om een stagiare die nog geen volledige week in de nacht gewerkt heeft zo in te roosteren?! Het bleek inderdaad een foutje te zijn maar ik stond dus mooi twee nachten alleen aan de receptie. Een mega uitdaging en afgezien van een uit zijn bed gebelde manager, een daarbij behorende boze assistant front office manager en ´s nachts een "Sascha, ich muss mit dir reden..." is het allemaal best goed gegaan. Ik vond het ook helemaal niet leuk dat mijn nachtdiensten er na 3 superleuke weken opzaten. Leuk team, leuk werk, even niet gezien worden als stagiaire, en aan het eind van je laatste dienst je eerste Hilton Moment én een manager die zegt: "Ich bin stolz auf dich".
Wat wil je nog meer?!!

Inmiddels waren mama en Joost ook in Wenen en direct na mijn nachtdienst zijn we naar het Belvedere, het Rathaus en het Prater geweest. Het Prater is een attractiepark met hét beroemde reuzenrad (waar ik ook nog nooit van gehoord had hoor). Ik was er met een collega al een keer geweest, supergezellig. Dit keer was het er maar een trieste bedoeling, maar dat kwam voornamelijk omdat het heel slecht weer was, heel jammer. Ik was aan het eind van de dag niet echt de gezelligste meer maar dat kwam dan ook voornamelijk door het feit dat ik al zo´n 22 uur achter elkaar ´op de been was´. Sorry mam en Joost! Ik ben heel vroeg naar mijn bed gegaan.
De volgende dag zijn we met de trein naar Melk geweest en hebben daar het Stift Melk bezocht. Dat klooster is echt ´over the top´, ik dacht dat ik Wenen al het toppunt van barok had gezien maar het kan dus nog veel erger. Die kerk is helemaal goud aan de binnenkant! Oh ja, mama had een supermooie digitale camera voor me meegenomen en ik heb hele mooie foto´s gemaakt maar die camera is kapotgevallen. Heb ik weer! Ik kan jullie dus nog steeds niet mee laten genieten van al het moois hier. Die camera is inmiddels dus weer terug in Nederland en ik maak weer foto´s met mijn ouderwetse fototoestel.
Op dinsdag heb ik mama en Joost het Hilton laten zien. Dat was toch raar om er dan niet als medewerker binnen te lopen, ik voelde me er totaal niet op mijn gemak terwijl ik me er normaal gesproken helemaal thuis voel. Verder hebben we het Stadspark, de Karlskirche, de graven van de keizers in de Kaisergruft en het Haus der Musik bezocht. Natuurlijk kon ook het eten van Sachertorte op zo´n toeristische sightseeing dag niet ontbreken! Als afsluiter zijn we naar de opera Jenulfa geweest in de Staatsoper. Ik had inmiddels na mijn La Traviata avontuur met Willeke al wat ervaring en we hadden dus fantastische staanplaatsen. Mama en ik hebben genoten, Joost niet. Dat hebben wij (mama en ik) ook geweten... Tijdens mijn laatste vakantiedagje hebben we de Tiergarten Schönbrunn bezocht. Oftewel, ik heb weer superveel mooie dingen gezien en erg gezellige dagen gehad. Bedankt mama en Joost!

Na vier onwijs leuke dagen moest ik weer gaan werken.Dit keer aan de receptie en ik kan op zijn zachst zeggen dat ik flink in het diepe ben gegooid. In andere stagerapporten lees je over stagiares die eerst een paar dagen mee mogen kijken, dan een check-in in het engels mogen doen en daarna onder toezicht in het duits. Bij mij ging het ongeveer zo dat de Übergabe in mijn hand gedrukt werd en ik een pc toegewezen kreeg. Viel Spaß! Leuk detail: bezetting van 95-100%, 200 check-outs en 130 check ins, de mytery guest van Hilton op komst, de ouders van Paris Hilton in de stad en de vice president van Europa in het hotel.
Daar stond ik dan. Ik heb de afgelopen vier dagen echt keihard moeten werken. Gisteren hadden we bijvoorbeeld 440 check ins voor één of andere conferentie waarbij dan ook nog nametags, tassen, badges aan de gasten uitgereikt moeten worden. Heel fijn. Ik heb nu lekker twee dagen vrij maar ik echt rust heb ik niet want ik ben zo ontzettend bang dat ik zoveel fouten heb gemaakt. Fouten met het nemen van creditcards, betalingswijzen kunnen behoorlijk ´fataal´ worden. Ik zie het allemaal wel. Als het allemaal goed gegaan is dan ben ik in ieder geval mega trots! Het werk is in ieder geval super leuk, mijn collega´s vallen alles mee en ik heb nog nooit zoveel geleerd in 4 dagen.
Ik moet er alweer een eind aan maken want die tijd op Internet gaat echt mega snel. Het is toch al weer een veel te lang verhaal geworden. Internet, pantys en Starbucks, dat zijn hier echt mijn grootste kostenposten!
:-)

Veel liefs,

Sascha

  • 08 Mei 2006 - 17:48

    Joost:

    ha sas eindelijk ik als eerst!!!! Ik heb het super leuk gehad en vond het harstikke gezellig in Wenen. MENSEN Hilton is prachtig hotel je hebt maar geluk dat je daar werkt zusie van me!!! en opera vind ik egt stom haha! veel suc6 op je werk xx
    joost

  • 08 Mei 2006 - 18:37

    Peetje:

    Hey meis, kei leuk dat je zo van je vrije dagen hebt kunnen genieten. Kreeg vandaag je kaartje binnen Thanks!!! zal er van de week ook weer een jouw kant op doen.
    Ben net thuis en zit met mijn bord eten op schoot een bericht naar je te typen en een beetje te eten ondertussen. Erg fijne combinatie NOT! hahaha Ben zo laat thuis omdat ik vandaag begonnen ben met de trainingen van de singelloop. Ze laten er geen gras over groeien. Jee heb nu al moeten zweten en 7,5 minuut dribbelen! afzien voor de eerste keer. Maar goed doel he! daar gaan we (weer voor).
    Hey en zit er niet zo over in joh, ze zullen een stagiaire toch niet alleen laten als ze er geen vertrouwen in hebben. De laatste dagen was toch geen fout van de planning? Miscchien hebben ze gewoon gezien in die dagen dat je alleen stond wat eigenlijk niet zo gepland stond, dat je gewoon een kei bent!!!! Ik zou zo alle vertrouwen in je hebben! Toppertje!
    hey meis, ik ga even verder eten.
    Succes verder en geniet nog van je vrije dag! kus peet en weer de groetjes van Bart natuurlijk

  • 08 Mei 2006 - 18:40

    Je Moeder:

    Fouten maken is natuurlijk vervelend. Als stagiere hoeft het niet perfect te gaan; je zit in een leertraject!! Geniet van het feit dat je daar, in zo'n superomgeving mag zijn. Het was fijn om te zien waar je werkt, hoe je woont en bv. waar je je boodschappen doet. De digitale camers wordt opgestuurd. Hij wordt gemaakt of total loss verklaard. Even afwachten.
    Succes met alles. Liefs

  • 08 Mei 2006 - 18:55

    Mas:

    Hey Sas,
    balen joh van die camera. Zal je moeder ook niet blij mee geweest zijn... En jammer dat we nu nog geen foto's kunnen zien. Hoop voor je dat alles goed is gegaan met werken, zal toch wel? Leuk in ieder geval dat je zoveel verantwoordelijkheid krijgt. Ik mail je nog want donderdag was erg grappig (visje niet gezien hoor).
    Xxx Mas

  • 08 Mei 2006 - 19:17

    Liesbeth:

    Ha Sas,
    Nou wel superleuk dat je nu wat meer verantwoordelijkheid krijg, maar natuurlijk ook wel spannend. En fouten zijn er om van te leren, dus daar moet je je maar niet al te druk overmaken! Zo te lezen macht Wien sehr viel Spaß!
    Geniet er maar van want voor je het weet ben je weer in die Niederlande!Tschüs!! liefs lies

  • 08 Mei 2006 - 20:14

    Emmy:

    Hey Sas! Wat heb je veel mee gemaakt de laatste tijd! Klinkt allemaal geweldig! En zo te lezen ben je goed bezig met je stage!! You go girl!!
    (Die 440 check-ins zeg, wij hebben maar 115 guestrooms, haha!) Succes verder en veel plezier nog, geniet ervan want voor je het weet is het voorbij!!

    Kus Emmy

    PS: Ro komt naar Miami!!! moest ik nog ff kwijt ;)

  • 09 Mei 2006 - 10:10

    Jacomien:

    Hey meisie!!
    Altijd leuk om de verhalen van jou te lezen...zo kunnen we hier in Nederland meegenieten van al je avonturen daar! Inderdaad wel ff schrikken als je ineens in je eentje die avonddiensten moet draaien, maar wel super dat het zo goed is gegaan...en natuurlijk helemaal als je een schouderklopje krijgt!! Daar doe je het allemaal voor!
    Ik begin nu toch wel heel erg benieuwd te worden naar alle foto's hoor...waarom laat je die camera dan ook vallen ;). Heel veel succes achter de receptie...lekker werken en het komt allemaal goed!!!
    Dikke kus!!

  • 09 Mei 2006 - 13:09

    Reactie Sascha:

    Ik was niet diegene die de camera heeft laten vallen.... :-)

  • 10 Mei 2006 - 19:26

    Marloes:

    Heej Sas, druk leventje daar!! Maar je moet maar zo zien, ze zouden je nooit al die verantwoordelijkheden toevertrouwen als ze geen vertrouwen in je hebben. Gelukkig heb je tussen al die drukke werkdagen ook tijd voor leuke dingen. Had graag daarvan de foto's willen zien, maar helaas... Nou meis, ga zo door daar!!! Ik mail je snel, maar moet nu echt gaan slapen. Ben vanavond terug gekomen van horecareis, was super leuk :) maar ook erg vermoeiend.... hoe zou dat nou komen?!
    Liefs

  • 12 Mei 2006 - 10:27

    Joyce:

    hahahah, die Stift in Melk is ECHt over de top ja.. heb die ook weleens gezien, met onze Oostenrijkfietstocht. Dus ik neem het je niet kwalijk dat je geen fotos kon plaatsen ;).
    Je bent verder wel echt goed bezig als ik dat zo lees, leuk joh! Leer je iig echt veel. Heel veel succes weer in Wien!
    (K)

  • 13 Mei 2006 - 15:32

    JOOST:

    Wie heeft dan wel je camera laten vallen??

  • 26 Mei 2006 - 18:59

    Willow:

    ik vind het wel weer tijd voor een update hoor, sas! hihi ben erg benieuwd naar al je belevenissen en vooral natuurlijk hoe het met je gaat!

    thanks voor je kaartje, ik stuur snel weer wat terug!!!!!

    heel veel liefs en denk aan je! ben zelfs stiekem aan het aftellen tot over een maand ;) XX

  • 28 Mei 2006 - 13:20

    Kat:

    Leuke verhalen, spannende uitdagingen en momenten van rust en gezelligheid; wat wil een mens nog meer.
    Plezier nog en natuurlijk succes met al je taken en verantwoordelijkheden.
    Heb je nog een mailtje gestuurd.
    liefs Kat

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Wenen

Sascha

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 1873
Totaal aantal bezoekers 18157

Voorgaande reizen:

07 Juni 2013 - 23 Juli 2013

China 2013

07 Oktober 2009 - 24 December 2009

Vrijwilligerswerk Beijing

01 Februari 2006 - 29 Juni 2006

Stage Hilton Vienna

01 Juli 2002 - 29 Juni 2003

International Youth Exchange

Landen bezocht: