Boedapest - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Sascha Winkel - WaarBenJij.nu Boedapest - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Sascha Winkel - WaarBenJij.nu

Boedapest

Door: Sascha

Blijf op de hoogte en volg Sascha

12 Juni 2006 | Oostenrijk, Wenen

Afgelopen woensdag ben ik met de trein naar Boedapest gegaan. Precies toen ik stond in te checken in het hostel kwam Joeke binnen wandelen. Wat een timing!! Na eerst ons onze kamer grondig geïnspecteerd te hebben zijn we naar het centrum gegaan. Lekker op een terrasje gezeten en flink bijgekletst. De volgende dag wilden we wel wat meer actie. Roadtripje doen? ’s Ochtends vroeg sjeesden we dus in een minibusje de stad door met een paar Amerikanen en een leuke Hongaarse gids. Bumper kleven, door rood rijden, aangereden worden, tak in de auto… Zeker te weten dat wij een leukere tour hadden dan die toeristen in die hop-on-hop-off bussen! ’s Middags lekker rondgelopen in de stad en Buda Hill opgelopen.

Boedapest is echt een geweldige stad, wel een beetje apart soms. Ik bleef me verbazen over de staat van sommige huizen. Naast de prachtigste hotels en gebouwen staat dan ineens weer een flat die op instorten staat. Van puincontainers hebben ze hier niet gehoord, iedereen zet zijn zooi gewoon aan de straatkant. Het mooiste is dan nog dat voor die vervallen huizen de mooiste auto’s staan.

Vrijdag zijn we naar de dierentuin gegaan. Ons uitstapje werd behoorlijk verstoord toen Joeke ineens gekidnapt werd en in een gevangenis belandde. Na een flinke battle met een harige spin en geslingerd te hebben aan de bomen van het Hongaarse oerwoud werden wij weer verenigd. En ze leefden nog lang en gelukkig…
Goed even serieus, het was wél een ervaring op zich. Wij hebben ons behoorlijk verbaasd over de hoeveelheid gillendende kinderen, aparte mensen en schrijnende toestanden. Sommige beesten stonden niet eens op gras, hadden geen vers voedsel en er was bijvoorbeeld een ijsbeer die alleen maar naar voor- en naar achter liep. Ik moet er wel bij zeggen dat je wél ziet dat ze druk bezig zijn om alles te moderniseren. Die middag zijn we naar het House of Terror geweest. De naam geeft de sfeer heel goed weer. Vroeger was dit namelijk het hoofdkwartier van de nazi’s en daarna de Russische politie. Vooral de verhalen over de lichamelijke en psychische folteringen tijdens de Russische bezetting vond ik heel indrukwekkend.

Gisteren hebben we met duizenden Florentinen op zak lekker gewinkeld in het centrum en op de markt. ’s Avonds hebben we heel decadent op een terrasje gezeten met live volksmuziek en hebben we toen het donker was een boottocht over De Donau gemaakt. Een mooie afsluiter van een superleuke mini vakantie!Vanaf nu ook foto´s op mijn site, zoals te zien, er komen wat kilootjes meer Sascha terug naar Nederland ;-)

Groetjes x Sascha

  • 12 Juni 2006 - 11:46

    Marloes:

    Heej Sas, ik ben de eerste!!! Klinkt allemaal super gaaf wat je ziet en meemaakt. Heb je een beetje lekker weer daar? Wij hebben nu een hittegolg in Nederland. Dus je kunt je wel indenken hoe heerlijk het nu is om de hele dag in het skillslab te zitten
    :( !!! Veel plezier nog de laatste weekjes. Ben je al aan het aftellen?
    Liefs Marloes

  • 12 Juni 2006 - 12:16

    Nicole:

    2e!!
    Je hebt foto's! Leuk!
    Tot gauw.
    X

  • 12 Juni 2006 - 12:26

    Wil:

    sas!!! wat relaxed zeg, even helemaal er tussenuit!!! even energie opdoen voor de laatste 3 weekjes ;) zeilen is echt super op het moment! oh, ik ga nu ff SOG-en; koffie drinken :)

    LIEFS, WIL

  • 12 Juni 2006 - 13:06

    Maud:

    Hey Sascha!
    Klink ammal geweldig joh!
    Lijkt me super om zoveel te zien en mee te maken.Nog eventjes en je komt al weer terug naar Nederland...al heimwee naar je roze map??
    Liefs,
    Maud

  • 12 Juni 2006 - 15:22

    Lot:

    he lieve sas!
    pff dat is lang geleden.. ik moet eerlijk zeggen dat ik je een beetje verwaarloosd heb (schaam schaam) maar dat gaan we heel gauw goed maken! niet te geloven dat je zo snel al weer terug komt! het is echt heel erg interessant om te lezen wat je allemaal meemaakt, en ik merk echt dat je je daar prima vermaakt :) maar gelukkig kom je ook snel weer terug..! we gaan heel snel afspreken als je weer hier bent (zullen we dan weer bierpannenkoeken bakken whaha)
    heel veel liefs..

  • 12 Juni 2006 - 19:04

    Jansie:

    Aftellen sassie..nog even en je bent weer bij ons! in Nederland! Groetjes Jans

  • 12 Juni 2006 - 20:22

    Peet:

    Gaaf zeg! Mail hou je echt nog te goed van me! dikke knuffel

  • 12 Juni 2006 - 20:22

    Joeke:

    hey sas, leuk geschreven! ik vond het echt superleuk, bedankt! en gelukkig tot snel, kan je niet weer zolang missen Leuk dat je foto's had geplaatst! kus

  • 12 Juni 2006 - 21:49

    Mas:

    Leuk, eindelijk foto's!! Al wist ik natuurlijk al wel hoe Boedapest eruit ziet. Volgens mij heb je wel heel andere dingen gedaan daar dan wij toen, grappig zeg:)
    Xxx Mas

  • 13 Juni 2006 - 05:42

    Sylvia:

    Ongelofelijk hoe snel de tijd gaat. Onze stage zit er al weer bijna op.
    Grappig dat je de schijndende gevallen overal ter wereld ziet. Hier in Maleisië is het precies hetzelfde. Een krot naast een luxe villa is heel normaal.
    Ook over de kilootjes meer kan ik meepraten en dan heb ik het niet over al de souvenirs die ik mee ga slepen ;).
    Geniet er nog van de laatste weken!!
    Liefs

  • 13 Juni 2006 - 07:23

    Jacomien:

    Hey Sas!
    Dat klinkt allemaal erg leuk en gezellig wat je gedaan hebt. Lijkt me een onwijs mooie stad...jammer dat ik niet kan komen! Moet wel heerlijk zijn om na dat harde werken heerlijk een tijdje te kunnen genieten! Ook leuk dat je foto's op je site hebt (leuk die spin!!). Met dat heerlijke weer hier in Nederland zit ik gelukkig de hele dag achter de pc ;)...het leven kan niet altijd leuk zijn, haha! Geniet van je laatste weekjes en tot snel!
    Kus!

  • 13 Juni 2006 - 14:51

    Ingrid:

    Even dacht ik dat Joeke een verkoping hield. Toen ik beter keek ( m'n bril is vandaag door Gerrit weer gemaakt) zag ik de bende van de stad. Mascha heeft veel andere dingen gezien, dus misschhien moet je nog eens terug.
    liefs je ma

  • 14 Juni 2006 - 07:25

    Joyce:

    Zo! jij hebt je avonturen wel weer beleefd dan :D, gelukkig hebben jullie het allemaal overleefd! haha. Have fun!
    PS. hoorde indd dat op de mollersite over de reunie iets staat.


  • 22 Juni 2006 - 09:51

    Titia:

    Hey Sascha!!
    Nog een weekje en dan ben je alweer terug in Nederland!! Ik ga naast zeilzwerf, nu ook direct daarna Hoop op Zegen doen. In ieder geval heel veel succes met zeilinstructie in Nijhuizum!!! Genieten meid!
    Nog veel plezier het laatste weekje!
    LIefs Titia

  • 23 Juni 2006 - 19:14

    Lot:

    he lieverd!
    nog maar een paar daagjes! ga je trouwens mee met de ZZT? en hoe zit het met de inkom? ik ga 8 juli alweer naar tunesie, dus we moeten daarvoor gauw afspreken!!!
    kus!

  • 26 Juni 2006 - 21:05

    Peet:

    Hai hai,

    Owww nu wordt het echt aftellen geblazen! Nog maar even en dan kun je iedereen weer terug zien! EINDELIJK. Ik bel je snel als je weer in Holland bent. Dan moeten we zeker wat afspreken. Over twee weken ben ik een weekje vrij, heb nog niets gepland dus als jij ook tijd en zin hebt om af te spreken. Maakt mij niet zo uit waar hoor! Wil best jouw kant op komen. Nou goed dat spreken we dan nog wel even af. Kun je gelijk ff uitzoeken of het jou ook uitkomt of dat het ietsjes later wordt.

    Groetjes peet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Wenen

Sascha

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 18130

Voorgaande reizen:

07 Juni 2013 - 23 Juli 2013

China 2013

07 Oktober 2009 - 24 December 2009

Vrijwilligerswerk Beijing

01 Februari 2006 - 29 Juni 2006

Stage Hilton Vienna

01 Juli 2002 - 29 Juni 2003

International Youth Exchange

Landen bezocht: