Záschaaa! - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Sascha Winkel - WaarBenJij.nu Záschaaa! - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Sascha Winkel - WaarBenJij.nu

Záschaaa!

Door: Sascha

Blijf op de hoogte en volg Sascha

02 Maart 2006 | Oostenrijk, Wenen

Het is alweer een tijdje geleden dat ik mijn site heb bijgewerkt maar ik heb de afgelopen twee weken eigenlijk ook niet zo heel veel bijzonders meegemaakt. Hebben jullie de carnaval een beetje overleeft? Agge mar leut et!!
Aangezien ik afgelopen week iedere dag om 7.00 uur moest beginnen heb ik van het Weense uitgaansleven jammergenoeg nog niet veel gezien, dus daar kan ik jullie nog weinig over vertellen.
Samen met Babsi en Martin ben ik naar de IKEA geweest om goedkope pannetjes etc. te kopen. Bleek dus dat de IKEA net buiten het district Wenen ligt en 1 halte voor ons eindstation kwamen er controleurs.... Boete van 60 euro! Zo kan IKEA toch nog duur worden. Verder ben ik nog een paar keer naar de bios geweest en o.a. "Wie im Himmel" van Kay Pollak gezien, echt de moooiste film ooit. Volgens mij heeft die film een Oscar gewonnen voor beste buitenlandse film.

Mijn stage gaat zo zijn gangetje. Vorige week heb ik de hele week in de linnenkamer gewerkt. De eerste dag moest ik alleen maar rotklusjes doen maar de tweede dag kreeg ik ineens alle sleutels en een gsm in mijn handen gedrukt en moest ik zelfstandig werken. Linnenkamer klinkt op zich niet zo boeiend maar ik heb het er echt naar mijn zin gehad. Vooral omdat ik alles zelf op moest lossen en het redelijk afwisselend is. Mijn bezigheden varieerden van knopen aanzetten, lost en found voorwerpen in computer registreren tot het klaarmaken van bestellingen voor de Housekeeping. Ik had het er prima naar mijn zin ook omdat alle medewerkers schone uniformen bij de linnenkamer halen en meestal even een praatje maken. Deze week loop ik mee met een Hausdame - supervisor kamermeisjes - en help ik mee kamers checken. Na één dag heb ik zelfstandig kamers gecheckt maar ik heb de hele week wel samen met Diana op een etage gewerkt zodat zij het overzicht kan houden. Ik vind het echt super leuk werk al vind ik het soms wel moeilijk om de schoonmaaksters op hun fouten te wijzen. Ik ben te lief en volgens Diana niet authoritair genoeg maar dat komt volgens mij meer omdat ik er nog maar net werk. Mijn begeleidster Diana is trouwens ook echt een vak apart, beetje bitchy (Záschaaa, schneller arbeiten bitte! - alleen eerste dag hoor!), lacht je keihard in je gezicht uit maar op de één of andere manier kunnen we goed samenwerken en ik begin haar nu echt aardig te vinden. Met een bezetting van 90 - 109% deze week is het Hausdame werk best wel stressig. Je rent van de ene etage naar de andere want als de ene kamer uitgecheckt is, staat de volgende gast er al weer op te wachten. Ik zou het liefst langer willen werken als Hausdame, vooral omdat ik dan aan mijn leerdoelen zou kunnen werken. Jammergenoeg ga ik volgende week naar de FO afdeling (executive lounge, guest service center, night audit en receptie).
Dit weekend komt Willeke langs dus dat wordt zeker gezellig.

Liebe Gruessen aus Wien!

Sascha

  • 02 Maart 2006 - 21:53

    Tiets:

    Hey Sas!
    Super leuk om te horen dat je het zo naar de zin hebt!! Leuk om de verhalen te lezen wat je allemaal doet enzo.
    Bij mij is het ook erg leuk en gezellig met alle collega's, ben dolgelukkig met mijn baan.
    Enne... genieten meid, en hoop dat nog veel plezier mag beleven en natuurlijk dit weekend met Willeke!! De groeten aan haar en veel plezier!!

    LIefs Titia

  • 03 Maart 2006 - 02:28

    Franka:

    Hey Sascha,
    Jammer van die boete, shoppen bij een dure winkel was alles bij elkaar nog goedkoper geweest ;-)
    Wel leuk dat je stage zo afwisselend is, zo leer je uiteindelijk het meest. Geniet ervan en doe de groetjes aan Willeke!
    Xx Franka

  • 03 Maart 2006 - 08:17

    Martine:

    Hoi Sascha,
    Je hebt het zo te lezen goed naar je zin! Hier is alles ook prima en het heeft gesneeuwd :-) Heel veel plezier met Willeke!
    Liefs Martine

  • 03 Maart 2006 - 08:56

    Marloes:

    Hey Sas,
    Gelukkig dat je het zo naar je zin hebt. Blijf lekker genieten en veel plezier komend weekend met Willeke! Ik heb nu vakantie en ben thuis, maar zal je volgende week mijn nieuwe adres sturen.
    Liefs Marloes xxx

  • 03 Maart 2006 - 09:12

    Maud:

    Heeey Sascha!!
    Super dat je het daar naar je zin hebt! Van die film heb ik alleen nog nooit gehoord haha.. Heel veel plezier van 't weekend!!!
    Groetjes Maud

  • 03 Maart 2006 - 11:08

    Peetje:

    Hey nou wel beter dat het toch allemaal is meegevallen :-D Je had er toch eerst een beetje een hard hoofd in??? Had je een mailtje beloofd, maar door de carnaval en het werk is het er een beetje bij in geschoten. Pc was ook vreemd aan het doen, dus heb ik er iemand naar laten kijken en nu doet ie het weer goed :-) Een dag carnaval gehouden in chaam, was erg gezellig en om half elf in de ochtend zaten we al aan het bier en de wijn hahaha hakte er dus ook behoorlijk in (hik). Dinsdag naar bergen geweest en lekker uiteten bij Bali, was goed te doen hoor! En natuurlijk naar het vallen van de kraai geweest, helemaal vooraan gaan staan omdat we het wel eens goed wilde zien. Maar ze steken alijd van die rook potten af en die gaan ook een keer uit en lekker roken (uggggghhhh uggggghhhh) daar toch wel veel last van gehad. Maar al bij al een gezellige carnval gehad. En heb je het erg gemist? Heb je een goede smoes om het volgend jaar dubbel zo goed in te halen.
    Hey werkse en ik zal je op de hoogte houden. xxx

  • 03 Maart 2006 - 12:22

    Jacomien:

    Hey meisie!
    Hier een berichtje van mij.. Mooi dat je het naar je zin hebt. En dit weekend gezellig bezoek, das mooi!! Hier is het sneeuwerig, kou en hard werken met mijn onderzoek (maar gelukkig wel leuk!). Veel plezier dit weekend en hou het hotel netjes he ;)
    Liefs!

  • 03 Maart 2006 - 13:20

    Caro:

    Hey Sas,

    Zo te horen bevalt het allemaal wel in Wenen. Ik heb hier in Maastricht voor het eerst carnaval gevierd. 'T was een beetje wennen hoor, maar wel veel lol gehad!
    Veel plezier met Willo dit weekend.
    Liefs

  • 03 Maart 2006 - 20:01

    Liesbeth:

    Ha Sas,

    Zo te horen is je stage erg afwisselend. Wel leuk dat je nu wat meer verantwoordelijkheid krijgt en tja is natuurlijk wel ff wennen als je opeens boven die kamermeisjes staat. Ik kan me eigenlijk ook geen bitchy sascha voorstellen ;-). Vastenavend in 't krabbegat was weer erg leutig! Liefs lies

  • 04 Maart 2006 - 09:12

    Joek:

    hey sas Leuk om te horen, zeker dat de linnenkamer toch meeviel. veel plezier deze week met willeke en ik sms snel weer kusjes

  • 04 Maart 2006 - 10:38

    Doom:

    Hey Sas,
    fijn dat het goed met je gaat en dat je het prima naar je zin hebt. En dat harde werken, tja, dat hoort er denk ik gewoon bij. Heel veel plezier met Willo (doe haar ook maar de groetjes van mij).
    Veel succes en plezier!!
    Liefs, Doom

  • 05 Maart 2006 - 13:01

    Joyce:

    Hey Sas!
    Gelukkig weer een update vanuit Wenen :). Wel leuk dat je toch vrij snel elke keer op een andere afdeling kan werken.
    Beetje jammer van de boete :S..., duurt het misschien nog wat langer voor je het uitgaansleven van Wenen kan bezoeken!
    Succes weer he!

    x joyce

  • 05 Maart 2006 - 18:17

    Nicole:

    Kan jij echt knopen aanzetten???? Goed dat ik dat weet!
    Leuk om al die reacties van iedereen te lezen. Ik bel je gauw weer. Dikke kus X

  • 05 Maart 2006 - 20:06

    Karin & De Rest Vd Fam.:

    Eindelijk je site bekeken. Leuk weekend gehad? Wat een geweldige tijd heb je daar. Lekker veel mensenkennis opdoen en flink genieten (dat is jou wel toevertrouwd). We zaten afgelopen week ook in oostenrijk ..... 20 km onder Innsbruck ... een heel eind van Wenen dus! Ligt er in de stad ook zo veel sneeuw?
    Succes & groetjes!
    Karin Leenknegt

  • 08 Maart 2006 - 14:15

    Willo:

    Joehoe, kaiserin sassi!
    Hoe bevallen de trainingen? :P Ben erg benieuwd, hahaha

    X

  • 09 Maart 2006 - 19:10

    Reactie Sascha::

    Willo! Kaiserin Sassi, vind ik nou niet echt een compliment :-)

    Trainingen zijn leuk hoor, ga al bijna aan de naam wennen - haha!

  • 10 Maart 2006 - 10:59

    Claudia:

    Hoi Sascha,
    heerlijk dat je in Wenen zit. Wel hard werken, begrijp ik. Ook hier sneeuw en hard werken trouwens, maar ook carnaval gevierd in Maastricht. We waren een 'Soul sister'en 'soul brother' en de kinderen natuurlijk prinses en cowboy. Goed gefeest en Dario hield maar niet op over de 'hermeniekes'. Ik begrijp dat je zelf nu Maastricht al definitief achter je hebt gelaten als je spullen daar weg zijn?
    Hé, ik blijf je volgen. Veel succes en geluk. Ook groeten van Fons, Susanna en Dario.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Wenen

Sascha

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 18145

Voorgaande reizen:

07 Juni 2013 - 23 Juli 2013

China 2013

07 Oktober 2009 - 24 December 2009

Vrijwilligerswerk Beijing

01 Februari 2006 - 29 Juni 2006

Stage Hilton Vienna

01 Juli 2002 - 29 Juni 2003

International Youth Exchange

Landen bezocht: