Wenen is mooi! - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Sascha Winkel - WaarBenJij.nu Wenen is mooi! - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Sascha Winkel - WaarBenJij.nu

Wenen is mooi!

Door: Sascha

Blijf op de hoogte en volg Sascha

11 Februari 2006 | Oostenrijk, Wenen

´Vliegtuigen komen en gaan en ik zit nog steeds op een rood bankje naar buiten te staren.....`

Dat was een beetje het gevoel wat ik afgelopen woensdag op Schiphol had. Rond 9.15 uur ging ik door de douane en enthousiast liep ik naar de gate. Onderweg toch nog even een blik op de schermen werpen en jawel hoor, vertraging.
Ik moest mijn tijd dus gaan vullen met boekjes lezen, mensen kijken, parfum proberen, nog meer mensen kijken, op mijn bagage letten en steeds maar weer de informatie schermen checken. De vertraging bleef oplopen en ik heb uiteindelijk tot 16.00 uur moeten wachten voordat ik kon boarden. De vertraging kwam door het slechte weer in Bratislava, en inderdaad, toen we daar aankwamen lag er een gigantisch dik pak sneeuw. Heel bizar om op een ondergesneeuwd vliegveld te landen en dan ook nog voor de wielen konijntjes weg te zien springen (detail). Bratislava airport; een ervaring op zich. Glijdend ben ik met mijn veel te zware bagage op zoek gegaan naar de bus en jawel hoor, het was een Eurolines bus. Op zich niet zo`n probleem maar ik heb ooit gezworen om nooit meer met Eurolines te reizen maar gelukkig viel alles dit keer reuze mee en binnen 1,5 uur stond ik in Wenen. Ik heb een kamer van 15m2 met eigen douche, wc, koelkast en het is eigenlijk net een campus kamer. Het is wel echt saai hier in de flat, je ziet of hoort nooit iemand.

Donderdag heb ik van alles en nog wat voor mijn kamer gekocht, ben ik bij de bank geweest en heb ik me ingeschreven bij de gemeente. Daarna ben ik met de U-Bahn de halve stad doorgegaan, het OV is echt geweldig hier!

Gisteren heeft Barbara (Babsi, ken ik uit NZ en studeert geneeskunde in Wenen) me de stad laten zien. Ik heb in 1 dag al zo ontzettend veel gezien (o.a. Stephansdom, Hofburg, Museumquartier) en naast de bekende gebouwen ben ik ook in minder bekende wijken geweest. Wenen is echt zo ontztettend mooi, je weet gewoon niet waar je moet kijken. Aan het eind van de middag zijn we naar het Hilton Vienna geweest en het is echt groot en modern! ´s Avond ben ik meegegaan naar Babsi´s neefje om op te passen (goed voor mijn duits!).

Vandaag heb ik om 11.00 uur een afspraak met de Front Office manager van het Hilton om kennis te maken. Ik ben echt heel benieuwd!

Ik heb het dus prima naar mijn zin hier. Alleen de sneeuw vind ik iets minder. Ik heb zoveel meer te vertellen maar mijn tijd op internet is bijna op! Mijn adres is trouwens:

Sascha Winkel
Zimmer 611
Amalienstrasse 51
A-1130 Wien
AUSTRIA

Liefs,

Sascha

  • 11 Februari 2006 - 09:37

    Dominique:

    Hey Sascha,
    leuk om je belevenissen te lezen. Grappig om zo ineens in de sneeuw aan te komen zeg. Ik herken wel wat van de incheck problemen en ook van de gebouwen in Wenen waar je al bent geweest. Goed om zo veel te ondernemen. Ik wens je een hele fijne stage en natuurlijk heel veel plezier toe!!
    Groetjes en liefs,
    Doom

  • 11 Februari 2006 - 10:05

    Lot:

    heeee sas!
    supermooi dat je het zo naar je zin hebt daar! maar wij missen je hier wel hoor, verdorie! kom maar snel weer terug!
    xxx lot

  • 11 Februari 2006 - 10:21

    Sas:

    He Sas!!! Heb je site gevonden en lees dat je al in het mooie wenen zit! Heel veel succes met je stage en plezier in Wenen, maar volgens mij gaat dat helemaal goed komen!

  • 11 Februari 2006 - 10:24

    Marloes:

    Hey Sas,
    Nou het begon dus allemaal weer voorspoedig! Maar gelukkig ben je goed aangekomen en heb je het naar je zin. Veel succes maandag (dan begin je toch al met je stage?) En misschien tot gauw, want ik heb 1 week carnavalsvakantie en 2 weken paasvakantie in Belgie :)Dus wie weet kom ik je nog wel eens opzoeken in Wenen. Heel veel plezier meis, ga lekker genieten.
    Dikke kus Marloes

  • 11 Februari 2006 - 12:15

    Peetje:

    Hey Sas,

    Neeeee dat meen je niet. ik dacht dat je de 13e zou vertekken, dan had ik je nog een sms kunnen sturen en een goede vlucht kunnen wensen. En ja nu had je vertraging :-D hihih altijd balen en zeker als het zo lang is.
    Fijn dat je nu een adres hebt. Kunnen we lekker brieven/kaartjes/foto's en andere leuke dingen opsturen.
    Hou ons idd wel goed op de hoogte via deze site. Is goed te doen en natuurlijk kan je ook van mij een berichtje terug verwachten :-)
    Hopelijk gaat het je daar bevallen en heb je weer een super leuke ervaring. Is je gesprek trouwens goed gegaan?
    Kan je trouwens een beetje boarden/skieen? mooie gelegenheid om dat te leren, als er de mogelijkheid zich tot doet en de plaats natuurlijk. (midden in Wenen, gaat dat een beetje moeilijk denk ik). Nou geniet ervan.
    Dikke (K) petra en ook succes en de groetjes van Bart

  • 11 Februari 2006 - 13:35

    Maud:

    Hey Sascha!!
    jeetje wat balen van die vertraging zeg ! Maar goed je bent dr nu, leuk dat het daar allemaal zo mooi is en dat je al zoveel hebt gezien!! Veel suc6 met de eerste dagen van je stage!!!
    Groetjes,
    Maud

  • 11 Februari 2006 - 16:38

    Karoline:

    Liebe Sascha,
    Ik vind je site erg mooi... Ik krijk ook lust naar Wenen te gaan, ik ben er nog nooit geweest ;) maar ik ben wel in Salzburg geweest ook en mooi stad!
    Genieß die Zeit in Wien!
    Groetjes, Karoline

  • 11 Februari 2006 - 17:19

    Eveline:

    Heey Sascha!
    Van Sas hoorde ik van je site, dus nu kan ik ook nog mooi een beetje meegenieten ;) Je eerste dagen Wenen zijn echt precies zoals het bij mij ook geweest. Gave stad he? Woon je wel in een Jugendwohnhaus, ik heb daar internet kunnen regelen op mijn kamer via AON Flash! Maar goed in ieder geval ganz viel Spass! Ik blijf je zeker volgen! Liefs,
    Eveline

  • 11 Februari 2006 - 18:13

    JOOST:

    hier effe een berichtje van je GROTE broer. Sas leuk dat je het zo naar je zin hebt. Ik krijg nu steeds meer zin in de mei vakantie als ik ook de mooie stad kan bekijken. heeeeeeeeel veel plezier XX Joost en fam

  • 11 Februari 2006 - 19:54

    Femke Wedzinga:

    Hoi Sas,

    Jaja, site van jou gevonden... Lekker genieten daar en we mailen! Kus Femke

  • 12 Februari 2006 - 16:11

    Mas:

    Heej Sas!
    Klinkt goed zeg allemaal, ik ben echt benieuwd hoe je het gaat hebben. Zet maar snel meer foto's op de site! Wel leuk trouwens dat je al iemand kent daar. Veel succes met je stage, en ik zal binnenkort wel een brief schrijven.
    Xxx Mas

  • 12 Februari 2006 - 22:05

    Martine:

    Hoi Sascha,
    Wat een pech van die vertraging, maar leuk om te horen dat je het zo goed naar je zin hebt! Succes met de sneeuw & je stage!
    Groetjes, Martine

  • 13 Februari 2006 - 12:07

    Joyce:

    Hoi Sassie!

    Eindelijk in wenen jeueueuh! Wim-lex zal het leuk vinden dat je in de Amaliastraat (ongeveer) woont :). Veel sneeuwbalgooiplezier!
    Ik ga vanavond weer met je olijfolie koken :)

    Ciaow
    x joyce

  • 13 Februari 2006 - 15:09

    Titia:

    LIeve Sascha!
    Wat al een belevenissen! Sneeuw! Hier toch niet, jammer ;). Kan woensdag de 15e ook beginnen om half acht, ben erg benieuwd hoe het werkende leven gaat bevallen. Sascha, succes met alles en lees je verhalen met veel pleizer!!!!
    Liefs Titia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Wenen

Sascha

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 18160

Voorgaande reizen:

07 Juni 2013 - 23 Juli 2013

China 2013

07 Oktober 2009 - 24 December 2009

Vrijwilligerswerk Beijing

01 Februari 2006 - 29 Juni 2006

Stage Hilton Vienna

01 Juli 2002 - 29 Juni 2003

International Youth Exchange

Landen bezocht: