Ni hao! - Reisverslag uit Kunming, China van Sascha Winkel - WaarBenJij.nu Ni hao! - Reisverslag uit Kunming, China van Sascha Winkel - WaarBenJij.nu

Ni hao!

Door: Sascha

Blijf op de hoogte en volg Sascha

10 Juli 2013 | China, Kunming

Lieve allemaal,

Mannen die rochelen, vals zingende vrouwen in de karaokebar, kinderen die op straat plassen, rijst en noedels die na een paar weken je neus uitkomen, het geklooi met handen en voeten om de weg naar je hotel te vinden en je een ware BN-er voelen omdat je steeds stiekem op de foto gezet wordt door giechelende meisjes. Reizen in China is een bijzondere ervaring!

Ondanks dat het mijn tweede bezoek aan dit bijzondere land is, blijf ik me verbazen. De snelheid waarmee dit land zich ontwikkelt is gigantisch. Overal waar we komen, van Chengdu tot Dali, worden huizen, wegen, treinstations, luchthavens, hotels en enorme resorts gebouwd. Door de straten rijden dikke Audi's en ik heb het gevoel dat steeds meer kinderen Engels spreken. Het contrast met het arme China is groot. 13% van de bevolking verdient minder dan 1 dollar per dag! Dat is soms lastig te geloven als we tussen de massa's rijke Chinese toeristen lopen.

Het is fijn om de reiservaringen met Vincent te kunnen delen. We genieten van de prachtige omgeving, de vriendelijke mensen en het heerlijke eten. Gisterenavond hebben we de beste maaltijd tot nu toe gegeten bij een gezellig restaurantje in Lijiang (West China): Yak vlees, pittige geitenkebab, geroosterde aubergines en Naxi rijst. Heerlijk! We proberen van alles uit en bestellen vaak wat de buurman op zijn bord heeft liggen. Meestal smaakt het goed, al moet ik zeggen de de eendentong wel apart was :).

De regen blijft ons achtervolgen. Straten veranderen zo en dan in peuterbadjes en modderpoelen. Zo zijn we gehuld in poncho's zijn we van Dali naar Xi Zhou gefietst en werden toegelachen door de plaatselijke bevolking "ni hao how al you?". Hilarisch!

We overnachten in gezellige hostels en hotelletjes en leggen we flinke afstanden af met vliegtuig, bus, trein en fiets. We zitten nu in de trein van Lijiang naar Kunming. De Chinese kleuters in de coupé naast ons vinden het maar wat spannend, twee bleekscheten in de trein. Morgen reizen we door naar Yangshuo en Guilin. Nog 1,5 week voor de boeg. De tijd vliegt!

Liefs,
Sascha

• 10 Juli 2013 - 15:44

Joeke:

het klinkt erg leuk, benieuwd naar de foto's die jullie maken :) maar die zie ik wel als jullie terug zijn. nu moeten julie e rnog even van genieten, have fun!

• 10 Juli 2013 - 15:46

Linda:

Hi Sas! Wat een verhaal maar weer haha. Kijk al uit naar het moment dat, onder genot van wijntje, alle andere hilarische en ongelooflijke verhalen de revue passeren! ;) Fijne laatste weken!! Enjoy

• 10 Juli 2013 - 15:51

Sascha Winkel :

Foto's uploaden lukt helaas niet!

• 10 Juli 2013 - 16:11

Freek:

ik krijg weer een grote glimlach als ik aan Lijiang en Dali denk :)
    Vanaf nu heet nasi altijd naxi.

Veel plezier nog!

• 10 Juli 2013 - 16:59

Maarten:

Leuk verhaal Sas! Zal wel wat avontuurlijker zijn dan een tripje in de US, of niet :)
    Heel veel plezier en geniet ervan!

• 10 Juli 2013 - 18:22

Esther Ilmer:

Ni hao Sas & Vin!
    Klinkt fantastisch, wat een ervaring! Gaaf om samen mee te maken he? Genieten nog! Ik heb vandaag samen met Amy plantjes water gegeven bij Vin, zelfs het nepplantje op zijn bureau ben ik niet vergeten..;) Haha! Ben benieuwd naar al jullie verhalen!
    Groetjes, Esther

• 10 Juli 2013 - 19:56

Nienke:

Hoi Sascha! Wat een heerlijk reisverhaal!
    Ik waan me even in China door je mooie verslaglegging!
    Heel veel plezier nog komende weken!
    Liefs, Nienke

• 10 Juli 2013 - 20:28

Peetje:

Geweldig!! ik kan niet wachten tot ik het ook mee kan maken. geniet van t eten en alles wat jullie daar samen beleven! en blijf fotookes sturen, vind ik erg leuk. dikke kus van jaloerse :-) peet

• 10 Juli 2013 - 22:42

Annick:

Wat leuk om van jullie te horen! Ben straks benieuwd naar de foto's!
    Geniet er nog van, want 1,5 week zal wel veel te snel gaan!
    Groetjes Annick

• 10 Juli 2013 - 23:26

Ingrid:

Ha Kind, even via deze weg; indrukwekkend hoor; heb gekeken naar fotoos van die stad; wist niet dat er daar onder in china zulke grote steden zijn; wat een hoogbouw ook. De omgeving; prachtig wat een enorme rotspartijen. Lekker nog 1,5 week volop beleven en genieten. Het gaat jullie goed. liefs x x x

• 10 Juli 2013 - 23:26

Ingrid:

• 11 Juli 2013 - 11:11

Maud En Bram:

lieve sascha. Het was een grappig verhaal. Het lijkt me wel een leuk land om heen te gaan. Heb je een luxe hotel? Hoe is het met vincent en met jou? Bram heeft afscheid genomen van de kleuterschool natuurlijk met musical! Moest wel tien dansjes uit mijn hoofd leren. Wij hopen je weer gauw te zien. Ga je ons dan een paar woorden Chinees leren? Dikke kluffel xxxx

• 14 Juli 2013 - 09:58

Sandra:

Heej Sascha en Vincent, wat een leuk verhaal (en foto's!) en het klinkt alsof jullie heel erg aan het genieten zijn! Oke, oke met uitzondering van de regenbuien dan. Geniet nog even van dit prachtige avontuur en tot snel in NL! Ik ben erg benieuwd naar alles wat jullie meegemaakt hebben! x San