De uitdaging - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Sascha Winkel - WaarBenJij.nu De uitdaging - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Sascha Winkel - WaarBenJij.nu

De uitdaging

Door: Sascha

Blijf op de hoogte en volg Sascha

10 September 2009 | Nederland, Utrecht

Lieve allemaal,

Op 7 oktober vertrek ik voor een reis van 7 weken naar China. Eind november zal ik verder vliegen om een bezoek te brengen aan mijn vrienden en gastfamilies in Nieuw Zeeland. Via deze website zal ik jullie op de hoogte houden van mijn ervaringen en belevenissen, Geen bericht is goed bericht!

Afgelopen weken hebben veel mensen mij vragen gesteld over mijn reis, daarom heb ik een overzicht gemaakt van de meest gestelde vragen en antwoorden.

Heb ik iets gemist?
Nee, het klopt als je pas recentelijk van mijn reisplannen op de hoogte bent gesteld. Ik heb bijna alles in juli en augustus geregeld en heb vrijwel niemand over mijn plannen verteld. Sinds mijn vertrek uit Nieuw Zeeland in 2002 wil ik maar één ding: terug! Ook China komt niet helemaal uit de lucht vallen. Het land intrigeert me; ik heb destijds eindexamen gedaan over de geschiedenis van de dynastieën en mijn boekenkast staat vol met boeken over China. Het wordt de hoogste tijd dat ik het land zelf ga ontdekken!

Wat ga je doen?
In China heb ik eerst een introductieweek ter voorbereiding op mijn vrijwilligersproject. Daarna ga ik vier weken trainingen Engels geven aan horecaondernemers in Beijing via de organisatie China Inside. Eind november vlieg ik naar Nieuw Zeeland waar ik met de bus ga rondreizen. Ik kan niet wachten om na zeven jaar mijn familie en vrienden weer in de armen te vliegen!

Waarom ga je vrijwilligerswerk doen?
Reizen is leuk, maar ik vind het nog leuker om een land op een andere manier te leren kennen. Het vrijwilligersproject van China Inside in Beijing biedt mij de mogelijkheid om in contact te komen met de lokale bevolking. Ik hoop op die manier meer over de Chinese cultuur te leren. Op mijn beurt kan ik ook mijn kennis en cultuur uitdragen naar de mensen die ik tijdens mijn reis zal ontmoeten. Het argument dat ik hiermee een steentje bijdraag aan de maatschappij vind ik onzinnig. Een project van vijf weken is daarvoor veel te kort. Bovendien had ik dan ook wel in Nederland kunnen blijven om in Kanaleneiland of Lombok bijles aan kinderen te geven.

Vind je het niet eng?
Ja, natuurlijk vind ik het eng! Ik vind het best spannend om in mijn eentje van Hong Kong naar Beijing te reizen en helemaal op mezelf aangewezen te zijn. Het is een uitdaging en uitdagingen zijn er om aan te gaan. Met een goede voorbereiding en een glimlach moet ik een heel eind komen. En anders maar niet.

Wanneer kom je terug?
Als alles goed gaat dan arriveer ik de dag voor kerst weer op Nederlandse bodem.

Ik heb er zin in!

Veel liefs,
Sascha

  • 24 September 2009 - 20:15

    Peet:

    Ik blijf je volgen hoor! Kan niet wachten op je verhalen van China, maar niet alles bekijken he! Anders hebben wij niets meer over :-D
    WE GAAN OOK NOG SAMEN HOOR! Liefs Peet

  • 29 September 2009 - 16:45

    Mandy:

    Zeven oktober? Ik dacht dat je de negentiende pas ging. Nee....vandaar dat we niet meer af konden spreken.

    Ik ga je missen meis. Ik ben blij dat ik je zo in de gaten kan houden en kan spammen. ;)

    x Mandy


  • 01 Oktober 2009 - 14:06

    Willeke:

    En anders maar niet!?!?!

    Grapjas...!

    X

  • 04 Oktober 2009 - 19:27

    Sandra:

    Heel veel plezier! Ik ga je missen :( x

  • 08 Oktober 2009 - 12:42

    Mandy:

    He Sas, hoe was je reis en hoe is t in Hong Kong? x Mandy

  • 08 Oktober 2009 - 13:20

    Patty:

    Hoi Sas,

    Ik denk even kijken wanneer je gaat het duurt nog even, maar je bent al weg.
    Ik wil je heel veel plezier wensen in de grote chaos van China (iig die stel ik me voor), waar je inmiddels vast kennis mee hebt gemaakt. Ik hoop dat het boekje je nu goed van pas komt:)

    Ik ga je iig volgen de komende weken, geniet ervan.

    Liefs Patty

  • 09 Oktober 2009 - 09:38

    Evelien:

    en sas, hoe bevalt 't daar? leuk dat ik je in Nederland nog even heb gezien. geniet er van!!! x eef

  • 11 Oktober 2009 - 12:14

    Dominique:

    Cool Sascha! Tof dat je dat zo snel geregeld hebt, wat natuurlijk mede gelukt is door je enthousiasme. Een positieve visie op wat je van plan bent.. zo komt het in ieder geval bij mij over. Amuseer je! Groetjes, doom

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Utrecht

Vrijwilligerswerk Beijing

Recente Reisverslagen:

20 December 2009

Zuidereiland

06 December 2009

Noordereiland

24 November 2009

Pingyao

15 November 2009

Beijing III

08 November 2009

Xi'An
Sascha

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 18143

Voorgaande reizen:

07 Juni 2013 - 23 Juli 2013

China 2013

07 Oktober 2009 - 24 December 2009

Vrijwilligerswerk Beijing

01 Februari 2006 - 29 Juni 2006

Stage Hilton Vienna

01 Juli 2002 - 29 Juni 2003

International Youth Exchange

Landen bezocht: