Laatste update! - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Sascha Winkel - WaarBenJij.nu Laatste update! - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Sascha Winkel - WaarBenJij.nu

Laatste update!

Door: Sascha

Blijf op de hoogte en volg Sascha

27 Juni 2006 | Oostenrijk, Wenen

Hallo!

Mijn laatste update uit Wenen! Een mooie, soms ook moeilijke, maar vooral een leerzame tijd heb ik achter de rug. Of ik verder wil in de hotellerie? Zo voor een paar jaar werken voor bijvoorbeeld Hilton lijkt me niet vervelend! Que sera, sera, what will be, wil be, the future is not….

Ik heb de afgelopen weken nog een paar dagen vrij gehad. Die Oostenrijkers houden nogal van vrije dagen! Vorige week ben ik met Karin en Marleen gaan zeilen op de Neusiedlersee. Het is daar zo ontzettend mooi. We hadden allemaal echt een vakantiegevoel, alsof we aan de Middellandse zee zaten. Bergen op de achtergrond, 29 graden, strakblauwe lucht en palmbomen op het terras! Jammer genoeg heb ik geen foto’s want niemand durfde een camera mee te nemen.
Die boot die we gehuurd hadden was trouwens echt geweldig. Een zogenaamde ‘zugvogel’. Serieus, een optimist is een moeilijkere boot. Karin en ik hebben dus als ervaren zeilers (haha) snel de zeilen kunnen hijsen en zijn zonder te klungelen weg gevaren. Oef..opgelucht! We hebben tot een uur of zeven ’s avonds gezeild en zijn daarna met de trein weer terug naar Wenen gegaan. Hartstikke bruin natuurlijk!!

Afgelopen week heb ik nog aan de receptie gewerkt. Zoals jullie misschien wel weten trek ik normaal gesproken al wit weg bij het denken aan injecties, nu stond ik afgelopen week bij een zieke franse meneer aan het bed hem te kalmeren terwijl de huisarts hem injecties gaf. Sascha als tolk en ziekenverzorgster. Flexibiliteit alom. Nu maar hopen dat ik alles goed vertaald heb! Woensdag ben ik bij de telefooncentrale van de drie Hiltons begonnen. “Herzlich Wilkommen in das Hilton Vienna, Sie sprechen mit Sascha Winkel, was kann ich für Sie tun?“. Het is trouwens niet zo duf als dat ik vooraf gedacht had. Dat komt vooral omdat je eigenlijk continue aan het telefoneren en aan het regelen bent.

Verder hebben Eline, Marleen, Karin, Anne Roos en ik heel hard voor Nederland gezongen, aangemoedigd, geschreeuwd…… het mocht niet baten… Beetje jammer dat er zoveel van die échte Duitsers bij Hilton werken, wat een afgang. Ik vond het in ieder geval een super ervaring om tussen allemaal Hollanders (ca. 40) in oranje het WK zo in het buitenland te zien. Met Anne Roos ben ik naar het Danauinselfest geweest en ik heb met Babsi gewinkeld in Krems en St. Pölten.

Vandaag mijn laaste uren werken, morgen uniform inleveren en donderdag avond ben ik weer terug in Nederland. Joepie! Eindelijk! Ik kan niet wachten om iedereen weer te zien. iIk wil jullie nog heel erg bedanken voor al die lieve reacties op mijn site, de vele kaartjes en brieven en spontane smsjes! Zonder jullie als ‘achterban’ had ik het hier niet uitgehouden.

Tot snel!
Vanaf donderdag avond ben ik weer op mijn Nederlandse telefoonnummer bereikbaar

Liefs,
Sascha

Mam, ik kijk uit naar sperzieboontjes, worteltjes, gehaktballen, gekookte aardappeltjes, frikadellen, broccoli, …,….,….,….. en mijn fiets!!

  • 27 Juni 2006 - 15:07

    Marloes:

    Hey Sas, mooi dat je daar zo'n super tijd hebt gehad!!! Maar toch vast weer een heerlijk gevoel dat je donderdag naar huis komt?! Succes nog de laatste dagen en alvast een goed reis. Spreken snel weer af, ik zie je sowieso volgende week donderdag toch? Liefs Marloes

  • 27 Juni 2006 - 15:34

    Jacomien:

    Hey lieve Sas,
    Nou, de laatste keer dat we wat van je horen vanuit het buitenland. Heb je nog een mail gestuurd vandaag met een nieuwe update, zodat je helemaal bij bent voordat je weer in Nederland bent. Toch al weer snel dat je terug komt zeg...geniet nog van je laatste paar daagje daar en we spreken snel af voor een kopje thee of wandeling langs de dijk ;)
    Kus, Jacomien

  • 27 Juni 2006 - 16:10

    Mas:

    Bahbah, gekookte aardappelen en sperzieboontjes, hoe kan je die nou missen?!:P Ik bel je van 't weekend wel, lekker bijkletsen!
    Tot gauw!!

    Xxx Mas

  • 27 Juni 2006 - 17:54

    Ingrid:

    Hoi Kind, wij kijken ook naar jou uit. Je krijgt hier al snel worteltjes e.d. uit eigen tuin, dus met liefde gekweekt en onbespoten. Heb je alle zaken met succes kunnen regelen? Goede reis, dikke knuffel, je moeder

  • 28 Juni 2006 - 07:10

    Joyce:

    Ha sassie!
    Nog ff en je kunt al je verhalen 'live' vertellen :). Heb er zin in om je weer te zien, alvast een goede reis naar NL. X Joyce

  • 28 Juni 2006 - 08:54

    Titia:

    Hey Sascha! De tijd vliegt.... maar wel erg leuk dat je weer terug bent in Nederland donderdag! Nog een weekje en dan zeilen... Ik hoop je snel weer te zien!

    LIefs Titia

  • 30 Juni 2006 - 14:57

    Franka:

    Hey Sascha,
    Super dat je daar nog hebt gezeild, had niet gedacht dat Oostenrijk echt een zeilland is ;-). De tijd is echt supersnel gegaan, had geen idee dat je nu alweer terug komt. Geniet nog van je laatste dagen!
    Groetjes,
    Franka

  • 01 Juli 2006 - 20:31

    Peetje:

    Joepie weer thuis!!! Thanks voor je mail. ik bel je van de week dan kunnen we eens kijken wanneer het beide uitkomt om eens bij te kletsen. Dikke knuf

  • 07 Juli 2006 - 20:31

    Connie:

    hallo Sascha.
    Nog niet eerder heb ik gereageerd op je site, maar wel af en toe je berichten gelezen.
    Wat een ervaringen heb je gehad in Wenen en Oostenrijk.
    Iets om nooit te vergeten denk ik!
    Ik heb bewondering voor je!
    Veel goeds voor je verdere studie maar eerst een fijne vakantie gewenst.
    Groetjes. Connie Bouwman.
    J
    (bekend bij je mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Wenen

Sascha

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 18136

Voorgaande reizen:

07 Juni 2013 - 23 Juli 2013

China 2013

07 Oktober 2009 - 24 December 2009

Vrijwilligerswerk Beijing

01 Februari 2006 - 29 Juni 2006

Stage Hilton Vienna

01 Juli 2002 - 29 Juni 2003

International Youth Exchange

Landen bezocht: