Vakantie! - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Sascha Winkel - WaarBenJij.nu Vakantie! - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Sascha Winkel - WaarBenJij.nu

Vakantie!

Door: Sascha

Blijf op de hoogte en volg Sascha

06 Juni 2006 | Oostenrijk, Wenen

Morgen ga ik voor vier dagen naar Boedapest. Ik heb er zo ontzettend veel zin in! Joek, wir sehen uns morgen!

Even geen Hilton, geen Wenen en geen gezeur. Gewoon vakantie!! Niet dat ik het de afgelopen maand niet leuk gehad heb hoor, alles behalve eigenlijk.
Zo achter de front desk voel ik me als een vis in het water - sta ik voor de verandering ook eens een keer niet op de kant, hè Mas!. Het is alleen dat ik soms chagerijnig wordt van collega´s die je iets op een Nijntje manier uit gaan leggen en die gewoon niet willen snapen dat als je geen Duits kunt, dit niet automatisch betekend dat je dom bent. Frustrerend. Gelukkig zijn de meese collega´s wel heel lief. Die vinden het alleen heel jammer dat ik maar zo kort achter de front desk werk en dat ik altijd mitteldienst heb. Ik kan nooit mee ´s ochtends ontbijten of ´s avonds na het werk nog wat mee kan gaan drinken. Vorige week kon ik gelukkig wél mee naar Markus´ Abscheidsfeier in Rochus. Super gezellig en Anne Roos (stagiaire hotelschool DH) en ik hebben ons prima vermaakt en vooral verbaasd over de grootte van de bierglazen. Onmogelijk om er dan 2 van in je hand te houden, laat staan vijf tegelijk te dragen! Na het feestje zijn we met een paar collega´s naar de Passage gegaan om nog even lekker te dansen.

Afgezien van Kool & The Gang in het hotel, 500 fransen en een Hilton Moment van een medewerker van de hotelschool DH (!) is er weinig echt boeiends gebeurd. Wat ik de eerste week nog heel bijzonder of raar vond wordt al snel normaal. Ik kijk niet meer op van een zakenmannetje die kauwgom knauwend, bellend in wil checken, na 10 seconden met zijn vingers op de desk gaat tikken en dan nog een hele scène gaat maken omdat de sauna niet inclusief is. Je moet je toch ergens druk over maken, toch? Ik heb trouwens wel heel erg gelachen toen die fransen bij ons in het hotel waren. Aangezien ik één van de weinige was die überhaupt frans kon verstaan en iets terug kon zeggen werd ik werkelijk overal bij geroepen. Ik heb in mijn hele leven nog nooit zoveel frans gesproken, wel heel leuk.

Op mijn vrije dagen eigenlijk vooral uitgerust want ik was moe en een beetje ziekjes. Natuurlijk ook leuke dingen gedaan. Zo hebben Marleen, Karin en ik een rondleiding gehad in het Hotel Imperial en hebben daar onze ogen uit gekeken. Wat een pracht en praal! Schönbrunn is er niets bij. Suites voor € 7500,- per nacht! Daar krijg je dan natuurlijk wel een butler en zeepjes van Bulgari bij...Heel bijzonder om dat hotel van binnen te hebben gezien. Mick Jagger slaapt daar ook over twee weken maar wij hebben jammergenoeg geen celebrities gezien.

Vandaag zijn we met de trein naar Melk gegaan en hebben daar een bottocht over die oh zo mooie blauwe Donau - die toch echt bruin is - gemaakt op zo´n toeristische boot tussen de in ANWB jassen gehulde Nederlanders inclusief fiets en gehandicapte Taiwanners die continu foto´s maken. Ik had niet verwacht dat dat gebied, de Wachau, zo ontzettend mooi zou zijn. Groene heuvels, dorpjes, ruines, kastelen en kerken, prachtig! In Krems hebben we nog even van het zonnetje kunnen genieten en hebben we een heel duf karikatuurmuseum bezocht. Binnen 20 minuten stonden we weer buiten! Daarna nog lekker een soepje gegeten en rond een uur of vijf met de trein weer terug naar Wenen. Mooie natuur, lekker op het water, heel veel gezelligheid én een close up foto van een lachende Oostenrijkse meneer, wat kan het leven toch mooi zijn..zucht..:-)

Nog vier weken en dan ben ik weer in Nederland. Kijk er naar uit!

Liefs,

Sascha

  • 06 Juni 2006 - 08:23

    Nicole:

    Ik ben de eerste!!! En over 4 weken kom ik je ophalen!!! Met je moeder.
    XX

  • 06 Juni 2006 - 09:25

    Titia:

    Hey Sas!
    Leuk om van je te horen! Idd, de tijd vlieg. Straks lekker zeilen met de YMCA. Ik ga dit weekend naar het opfrisweekend waar alle instructeurs samenkomen. Lekker gezellig en prima weertje zoals nu lijkt.
    Maak er nog iets moois van de komende vier weken.
    Liefs Titia

  • 06 Juni 2006 - 09:52

    Marloes:

    Hey Sas, Leuk te horen dat je het nog zo naar je zin hebt!! De tijd vliegt, helaas heb ik je niet eens op kunnen zoeken. Maar ik zie je snel weer in Nederland, ben ook heel benieuwd naar je foto's!!! Heel veel plezier de komende dagen in Boedapest en geniet nog even lekker de laatste 4 weekjes.
    Kus xxx

  • 06 Juni 2006 - 11:35

    Joeke:

    ik wilde aleen ff zeggen, TOT MORGEN!!!

  • 06 Juni 2006 - 16:00

    Mas:

    BLUB (beetje gaar van pinkpop dus heb niet meer te zeggen...). Mailtje komt eraan hoor!
    -X-

  • 06 Juni 2006 - 16:04

    Mas:

    BLUB (beetje gaar van pinkpop dus heb niet meer te zeggen...). Mailtje komt eraan hoor!
    -X-

  • 06 Juni 2006 - 16:52

    Janneke:

    Leuk dat alles nog steeds zo goed bevalt Sas! Janneke heeft ook een grandioos weekend achter de rug, ik heb namelijk samen met Cees parachute gesprongen! Echt GEWELDIG om mee te maken! Tot in Nederland!Groetjes Jans

  • 06 Juni 2006 - 19:40

    Peetje:

    Geniet van je vrije dagen, stuur je binnenkort een mailtje!

    xxx

  • 07 Juni 2006 - 08:12

    Annick:

    Hey Sas!
    Geniet van je vrije daagjes in Boedapest en leuk om te horen dat het je zo goed bevalt op de front desk (op de Nijntje uitleg na). De laatste 4 weekjes vliegen waarschijnlijk om , dus nog heel veel plezier en daarna kun je weer heerlijk gaan zeilen in Maastricht!
    Liefs Annick

  • 07 Juni 2006 - 13:42

    Joyce:

    Veel plezier met je vrije dagen!! Hopelijk is het weer bij jullie ook zo als hier, dan komt het sowieso wel goed :D
    Tot snel!
    x joyce

  • 08 Juni 2006 - 09:05

    Jacomien:

    Hey meisie!

    Heerlijk zeg...na al dat harde werken lekker vakantie houden. Gelukkig dat je het wel heel erg naar je zin hebt (gehad). Tot over een paar weekies!!

    Kus!

  • 08 Juni 2006 - 19:22

    Ingrid:

    Mag ik over 4 weken weer een weekje voor je zorgen? Fijn dat ik het allemaal heb gezien zodat ik weet waar je vanaf moet kicken.
    Maak er nog een paar mooie weken van. Naar welke afdeling ga je nu nog. Wie weetnog een Hilton Moment!! Zou niet gek zijn hé. Liefs,mama

  • 11 Juni 2006 - 20:05

    Esther:

    hey sas
    dat ken ik wel hoor dat je gelijk dom overkomt als je de taal niet snapt, terwij je het werk wel gewoon kan.
    Lekker dat je nu even weg kan. en dr lekker tussen uit en dan gaan aftellen, of ben je daarmee al bezig. Ik namelijk wel

    Nou sas, veel plezier nog en zie je weer over 3 weken en gaan we samen op de dinsdag weer eten!

    Kus Es

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Wenen

Sascha

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 18144

Voorgaande reizen:

07 Juni 2013 - 23 Juli 2013

China 2013

07 Oktober 2009 - 24 December 2009

Vrijwilligerswerk Beijing

01 Februari 2006 - 29 Juni 2006

Stage Hilton Vienna

01 Juli 2002 - 29 Juni 2003

International Youth Exchange

Landen bezocht: